Take2's TGO Beginner's Guide: How to look good

Fjerboa og skibriller eller bare cool ?

Take2's TGO Beginner's Guide: How to look good

Indlægaf Evolution » søn 19. feb 2012 14:32

Min guide om påklædning sakset fra det gamle TGO.

Dette er en Begynders Guide, især til folk som aldrig overvejer deres udseende, eller som føler at de ikke kan påvirke det positivt. Ser frem til all feedback

---
How To Look Good

Op til jeg var 26 gjorde jeg mig ikke nogen tanker om mit udseende. Tøj skulle passe til temperaturen og føles behageligt. Signalet for, at kropspleje var blevet nødvendigt, var typisk når det begyndte at klø. Man kan på ingen måde sige, at jeg gjorde det bedste ud af mig selv, eller bekymrede mig en dut om det visuelle eller duftende input jeg gav til andre. Jeg følte endda en gnaven stolthed over, at jeg var fuldstændig ligeglad med mit udseende, for det betød jo, at jeg var mindre overfladisk end de idioter der gik op i det.

Efterhånden blev jeg klar over, at der er visse fordele i at lugte behageligt og have et smart og velplejet look. Jeg lagde for eksempel mærke til, at mit eget førstehåndsindtryk af andre var påvirket af, hvordan de så ud. Nogen personer ville jeg møde for første gang, og inden de havde sagt noget som helst, ville jeg have fået det indtryk, at de på en eller anden måde havde “styr på det.” Jeg ønskede, at også jeg kunne virke på den måde. Jeg ville gerne være stolt af, hvordan jeg fremstod rent visuelt. Jeg ville udstråle, at jeg har styr på det, men vidste ikke, hvordan jeg skulle komme i gang.

I min mening er der er en stor parallel mellem emnet “Tøj og Udseende”, og emner som “Dating” og “Penge”: De er meget vigtige for os at have styr på, og samtidig er der en forventning om, at vi skal finde ud af dem på egen hånd. Har du en mor eller far med gode færdigheder i disse områder, så er du heldig, for du lærer helt underbevidst ved at observere dem. Men det fungerer også omvendt, for dårlige vaner og ueffektive handlingsmønstre tager du også med hjemmefra.

Der kom en dag hvor jeg blev klar over, at jeg intet koncept havde omkring tøj og udseende.

Jeg ville lære mig selv det, og syntes først det var svært at finde de rigtige info ressourcer. Jeg brugte mange timer på google, about.com, og diverse selvudviklings- og game fora. Jeg fandt ikke nogen comprehensive guides, som gav mig den introduktion jeg havde brug for.

Nu er der gået et lille år, og jeg har lært en masse. Jeg er langt fra at være ekspert indenfor tøj, mode, eller grooming. Men jeg er gået fra at vide næsten intet om det, til at fremstå, som om jeg har styr på det Jeg håber at denne post vil være til hjælp for jer, som har et lignende starting point.
Rejsen begynder

I 2010 hørte jeg et daygame.com interview med Dr. Yen, som er både PUA og fashion rådgiver. Han tilbyder et 1-on-1 “fashion bootcamp” i London, som jeg deltog i (http://pandoraslifestyle.com/programs/transformation/) i Oktober 2010. Ligesom mit første game bootcamp, var dette en oplevelse jeg aldrig vil glemme. Jeg fik pumpet nyt viden, ideer, og mindsets ind i min hjerne, og ud over det forlod jeg London med halvanden store kufferter nyt tøj. Det var dyrt (i alt, for coaching og tøj, ca DKK 25K) og det var det hele værd.

Jeg mener bestemt ikke, at man behøves hyre en coach til at forbedre sine evner i grooming og fashion. Som med game, handler det om først at finde og fordøje viden, og derefter at tage handling. En dygtig coach kan hjælpe med motivation og sparring, så går det typisk hurtigere med udviklingen. Jeg kan klart anbefale Dr. Yen som fashion coach. Men læs denne post inden du beslutter at ringe til ham, for der er mange meget enkle ting du selv kan gøre, og få stor effekt ud af.
Hvorfor se godt ud?

Du har en klar fordel med pigerne, når du signaliserer kompetence i at præsentere dig selv. Eller sagt med game-begreb, at du DHVer rent visuelt. Ja, det er rigtigt at en masse game litteratur fortæller os, at vi kan blive bedre end Cassanova himself, selv om vi er 1,50m, vejer 200kg, ikke kender til sæbe og går i neon-gul og baggy genbrugstøj fra 80erne. Men hvorfor gøre det mere vanskeligt for os selv, end det behøves at være?

Dreamz sagde engang til mig, at han til tider går ud i byen i bevidst forfærdeligt tøj, bare for at gøre det hele mere sjov. Hvis du kan finde ud af at køre unicycle, har du ikke brug for støttehjul på din almindelig cykkel.

Yen lærte mig først et koncept han kalder “Initial Value”. Det er den værdi, du udstråler rent visuelt, inden du åbner. Det er dit førstehånds indtryk, og det er det som er ansvarlig for de underbevidste forventninger, en pige bygger op omkring dig, når i begynder en samtale. Initial Value er noget du kommunikerer. Ikke verbalt, men visuelt. Uden at sige et ord kan du kommunikere til hende, at du respekterer dig selv nok til at pleje din krop, at du er bevidst om dit udseende, og at du er selvsikker nok til at skilde dig ad rent visuelt. Du kommunikerer også detaljer omkring din personlighed, og at du har en personlighed. Det er som at tale et sprog. De fleste kan ikke tale dette sproget bevidst, men alle kan forstå sproget underbevidst. Lær dette sprog, og folk vil vurdere når de ser dig, at du har styr på dig selv og dit liv. (Det lyder ret overfladisk, og det er det også. Brug den forståelse til din fordel.)

Ved siden af at give Initial Value, så er tøj også et super samtale emne med pigerne. Mens du stille og roligt bliver mere “consciously competent” omkring tøj og grooming, bliver du også mere opmærksom på hvad du ser rund omkring dig. Hvad har hun på, hvad siger det om hende, hvordan har hun valgt det og hvorfor? “Åh, prøv og se hende derover, du ville se så godt ud i den kjole, too bad det ikke er din stil...” Min kammerat PUATysk når til hook point i daygame sets meget konstant ved at kommentere på, hvad pigen har på, og fortælle hende hvad han syntes det siger om hende.

Vær (mere) sporty
Kom så i gang og træn Når du har en sporty figur, viser det mere om dig, end bare at du ser godt ud. Det viser også, at du plejer din krop, at du har styr på dit shit.
Hvis du vejer for meget lige nu, så vil sport også gøre det nemmere for dig at finde fedt tøj du rent faktisk passer ind i.

“Fix what you can, feature what you can’t”
Er du lav, kan du ikke være høj. (Medmindre du går i høje hæle måske, hvilket jeg ikke kan anbefale). Pointen er, at du er nødt til at arbejde med den krop du har. Hvis den afviger fra normen på den ene eller anden måde, så vær stolt af det. Vis det frem, i sted for at prøve at skjule det.
For eksempel, hvis du har en dårlig (eller ingen) frisure, så kom dig ned til frisøren. Men hvis der næsten intet hår vokser på dit hoved, så overvej at gå skaldet, i sted for at se freaky ud med tyndt hår som du bruger 30 minutter på hver morgen, for at det skal se større ud.

Grooming / Kropspleje
Når vi vil falde i snak med folk er det langt vigtigere at have plejet sin krop, end at have fedt tøj på. For det første sikrer det, at vi ikke ser ulækker ud eller dufter dårligt: Der er absolut ingen der syntes det er fedt at skulle tale med en der er fysisk afstødende.
En vel-plejet krop signaliserer to ting, som dem du taler med vi fange på det underbevidste plæn: først, at det ikke er ubehageligt at være i nærheden af din krop. Og, at du tager dig selv seriøst, derfor burde de også gøre det.
Da jeg først hørte dette tænke jeg “ok, jeg vasker sku da mig selv”. Aligevel har jeg lært nogen nye ting om “grooming”, som du her får sammenfattet:

Vask dig selv jævnligt. Lad os antage checkmark ved denne. “Jævnligt” kunne endda erstattes med “dagligt”, eller med “især efter sport og nattero”.

Hår. Gå til frisør regelmæssigt. Hårstil er noget folk kigger på. Når folk ser dit hår skal de i det mindste kunne forestille sig, at du engang har været til frisør. Hvis der er plads i budgettet, gå til en “rigtig god frisør”, og lad ham/hende give dig en hel ny frisure -- noget du ikke har prøvet før. Overvej at sige til frisøren, “Mit hår skal se sexy og smart ud. Du har frie hænder, få det til at ske.” Byg et godt forhold til din frisør, så er det sjovere at komme tilbage og at prøve nye ting.

Skæg / stubbe. Hvis du ikke har nok hårvækst til skæg, så lad være. Det nemmeste er bare at barbere sig hver morgen. Så ser ansigtet “clean” ud. Du kan også købe en trimmer, for at vedligeholde et kort lag af stubbe. Det har jeg gjort og er meget glad for det.

Næse- og ørehår. Det skal væk og ikke stikke ud. Du kan købe en næsehår klipper i f. eks. Matas. Det er en dimmer du stikker ind i næsen hvor den så klipper håret (uden at det gør ondt eller er farligt). Anbefalet.

Hånd og fodnejle. I det mindste, hold dem klippet så de altid er korte, og fjern dagligt al snavs der måtte have samlet sig bag nejlene. Hvis du ikke er bange og har pengene, prøv en manicure og pedicure. Jeg har fået gjort det engang (under fashion bootcamp med Dr Yen), og det var en fed oplevelse både for at opleve processen, og så fordi det flres rigtig rart.

Tænder. Børst to gange dagligt Helt ligemeget om du gør det før eller efter: brug tandtråd.

Ånde: Jeg bruger mundskyl (Lysterine) til at fjerne dårlig ånde om morgenen, men så også i løbet af dagen, inden jeg skal på date eller i byen.

Sørg for dit tøj er rent og frisk
Dette er endnu et “easy win”, lidt i samme retning som kropspleje. Ligemeget hvad du har på, sørg for at det er rent. Gå ikke ud med fnuller på, snavs fra cykel eller vandpytter, coffee stains eller elementer fra gårdagens kødsavs. Sørg for dit tøj ikke ser ud som om du har haft det på flere uger i træk. (Tip: det kan sikres ved ikke at have samme tøj på flere uger i træk). Gå ikke ud med kryller i tøjet. Sagt på en anden måde: Vask dit tøj jævnligt, og skift dit tøj jævnlig. Der er ikke det at piger går og observerer “uuh hvor er hans tøj altså bare ren”. Men det kan godt forestilles at de tænker … “Ad”.

Tøjet skal passe dig
“fit” det vigstigst når du vælger tøj. Dette var en stor læring for mig. Klart nok, “det skal passe”, men det at passe ind i noget er ikke det samme som at det passer...

Forestil dig, at du lige er gået ind i en butik for at købe en skjorte. Du har indkredset nogen muligheder baseret på mønstre og materiale, og du har fundet fem i din størrelse til nærmere udvalg.

Forkert fremgangsmåde herfra: Du vælger den farve og skjorte-stil, du bedst kan li, og køber den.
Rigtig fremgangsmåde: Du tager alle skjorter på og checker deres “fit” på din krop. Du checker dig selv ud i en spejl for hver skjorte. Du sikrer at skjorterne fremhæver din kropsform på en fordelagtig måde (mere om dette senere). Dem der ikke passer dig perfekt, sorterer du fra. Af dem der er tilbage, køber du muligvis en.

Hvorfor er “fit” det vigtigste?

At have det rigtige “fit” betyder, at både tøjets “cut” og størrelse passer til din krop. Ligegyldig hvad du har for en fysik, vil det rigtige fit fremhæve dine gode punkter, og skjule eventuelle problemzoner.
Du viser dermed, at du er bevidst om din fysik, selvbevidst til at fremvise den, og tuned in til hvordan man gør.

Så hvad betyder det at vælge noget, som “fremhæver din kropsform på en fordelagtig måde”? Jeg kan desværre ikke finde en god generaliseret måde at beskrive det på. Jeg anbefaler at du finder det ud for dig selv. I begyndelsen, brug ekspedienter til at give dig feedback; for eksempel ved at fortælle dig, hvorfor de syntes skjorte A virker så meget bedre på dig end skjorte B. Hvad er det lige præcis ved den ene skjorte, som virker, mens den anden ikke gør?

Når noget ikke passer dig helt perfekt, så lad vær med at købe det.

Farver
Den basale farveskole.
Brug ikke for mange farver, ellers ser du ud som en cyklist i sikkerhedstøj. Det er ubehageligt for øjene, at kigge på folk i kryds-og-tværs farver. To eller maks tre farver er nok.
Sort, hvidt, og gråtoner, denim også i blåt, er grundfarver. De er som et slags lærred, som du kan komme andre farver ovenpå. Det er derfor at blue jeans eller sorte lædersko er så universelle -- man kan kombinere dem med alt.
Tøjets farve skal passe til din hud- og hårfarve. Jeg er ret bleg, derfor virker gul og pastel farver ikke særlig godt for mig. Det gør de til gengæld for folk med mørkere hud. Få dig noget feedback fra venner og ekspedienter.
Gentag de samme farver flere steder. Det er min overbevisning, at når dit outfit har det rigtige fit, og du gentager de samme 1-2 farver hist og pist, så har du 70% i posen. Nogen enkle måder at gøre dette på: Hav samme farve sko og t-shirt/skjorte, mens bukser og et detalje på tshirten også har den samme farve. Har du hat på, kan den også matche denne farve.

Eksempel på noget der typisk ikke virker så godt: Sorte sko, brun bælte, grønne jeans, flerfarvet t-shirt med en joke printet på i store bokstaver.

Layering
At have ting på i lag som kan ses. Dette virker især i de kolde årstider, hvor flere lag ikke bliver for varmt.

Men hvorfor lag? Hvis “trin 1” i god påklædning var de enkelte bukser, skjorter osv, så ville “trin 2” være, hvordan du formår at kombinere dem med hinanden. Farver er den første dimension du kan arbejde med. Layering er den anden.

Princippet er, at små elementer fra de nedre lag skal kunne ses på trods af de øvre lag. Det er derfor, habitjakker har korte ærmer, så du kan se skjortens manchetter og manchetknapper. Det er derfor folk lader skjortens nederste knap stå åben, så du kan se deres flashy bæltespænde. Det er derfor en cardigan er meget åben på forsiden, så man kan se hvad der ligger nedenunder.

Ud over “fit og farver”, er layering for mig det næste niveau. Jeg leger stadig med det, og syntes ikke jeg er blevet super dygtig til det endnu. Men når du rammer farver, fit, og layers alle sammen i et outfit, kan jeg love for at det bliver fantastisk. Knock yourself out.
Keep it Simple

Lige som i pickup (se Anti-Manifesto fra 60 Years of Challenge) er det vigtigt at huske: Less is More. Der er så mange muligheder i både mode og pickup, at det nemt kan glemmes at de ikke alle skal benyttes samtidigt.
Især i begyndelsen af din rejse til looking-good-land, hold dig til The Basics så meget som muligt. Sørg for god fit og gode farver, et detalje eller to (en hat og et ur måske). Det du i hvert fald vil undgå er, at se ud som et overpyntet juletræ. Det er try-hard, og det gør ondt på øjet.
Dine outfits skal se gennemført ud, uden at virke try-hard. Hvis du altid husker Keep It Simple, vil du være mere beskyttet fra at skyde ud over målet. Less is More.

Behøver det være dyrt?

Ja og nej. Hvis du har pengene, så køb mærkevarer, for det er nemmere og i min erfaring ser det bedre ud. Især fit, men også hvordan materialet føles, og hvor meget det holder sin form efter flere måneders brug og vask, plejer at være så meget bedre i mærkevarer.
Sagtens kan du finde billigere/noname tøj, som også scorer højt på disse punkter; jeg har opdaget at det kræver en længere og mere fokuseret shopping indsats, for at finde billigt tøj der svarer i fit og kvalitet til det de dyrere mærker putter ud.

Shoes
Kvinder kigger på sko. Du kan have det fedeste outfit og så fucke det hele op fordi du går i gamle, brugte sko som ikke matcher resten af dit outfit i stil og farve. (E.g. skjorte og sort jakkesæt, samt nogen slidte grå puma sneakers).

Detaljer
Noget som jeg selv ikke har meget erfaring med, er at “pynte op” på looket med nogen detaljer. Det kunne være et ur, armbånd, halskæde, hat, ring, halstørklæde, bandana, piercings eller lignende. Jeg fraråder i hvert fald belt-pouch og visors (især i kombination).
Igen, keep it simple og undgå at gå overboard.

Se altid en smule mere classy ud end de andre
Dette lærte jeg af HappyTalk. Tag en skjorte på når de andre er i T-Shirt. Tag en blazer på når de andre kun har skjorte. Dine sko er pænere. Dit bælte har en fed spænde på, de andres gør ikke.

Det er noget du GØR
Ligesom at åbne, eskalere og forføre piger, er “looking good” noget du lærer bedst ved aktivt at forsøge dig på det, i sted for at sidde derhjemme og tænke det igennem.
Gå ind i butikker og prøv tøj. Det er helt ok du ikke køber noget. Det er en accepteret del af tøj branchen, at folk går ind i butikker, prøver masser tøj på, og så ikke køber en skid. (Piger kalder dette “shopping”). Og husk altid, når noget ikke passer dig, så lad være med at købe det.
Kig igennem nogen mode blade til mænd, for eksempel EuroMan. Kig på de forskellige outfits. Hvilke kan du li, og hvilken syntes du ikke om? Hvorfor kan du li det ene, men ikke det andet? Kan du se hvordan de fleste models har tøj på med lige det rigtige “fit”? Meningen er at du bliver bevidst om din egen smag.
(Du kan også gøre ovenstående med kvindeblade. Kvinder æder det så meget, når du faktisk har en holdning til deres tøj. Den du nemt få ved at blive klar over, hvorfor du kan li det ene men ik det andet. Derfor, check ud nogen modebladeblade til kvinder, og dan dig en holdning om hvad du ser. Credit: Yad),
Når du er ude i byen, vær opærksom på hvad andre mænd har på. Hvis du kan li det, giv et kompliment og spørg ind til, hvad de har på og hvor har de købt det. Det er ikke en smule bøsset, men meget lærerigt, og en god måde at starte samtaler på.

Find din egen stil
Der er så meget tøj man kunne købe, og endnu flere måder at sætte det sammen på. Efter nogen måneder med at blive mere bevidst om hvad du køber, og hvad du tager på, og hvad du kan eller ikke kan lide, vil der komme nogen mønstre frem. Du vil finde din egen stil. Eller måske flere af dem

“Din stil” er ikke noget du pludslig opdager, tager i hånden og så lægger i dit pengeskab for at sikre det aldrig måtte slippe fra dig igen. Vores personlige stil er under konstant udvikling, og den lever af at blive udfordret, og opfordret til at afprøve nye retninger. Et godt spørgsmål altid at have i baghovedet er: “ville passe til mig?”

Køb ikke altid det samme. Noget af mit absolute yndlingstøj var i begyndelsen en stor satsning, fordi det var så anderledes end det jeg plejede at gå i. Andre satsninger har jeg stort set aldrig haft på. Take some risks, lige som du gør med pigerne.

Et ord om peacocking
Don’t.

Nogen flere ord om peacocking
“Peacocking” drejer sig om at stå frem, skilde sig ud, og gøre det nemt at starte en samtale fordi ens outfit gør folk interesseret. Det betyder ikke, at man skal se ud som en fjols, gå i LED-tshirts med goggles og upside-down visors. Vil du peacocke, så skild dig ud ved at være den bedst og mest originalt klædte. Vær ham der står frem for alle i lokalet, fordi dit outfit bare er så subtly gennemført, uden at du på nogen måde virker try-hard.

Et par forslag, hvis du bor i København
Jeg er blevet glad for disse butikker i København. Det er mine forslag for nogen gode steder at begynde.

Shopping
KMunch på Nordre Frihavnsgade
Carlings på Købmagergade

Frisør
Ludvigsen Frisør, Pilestræde

Action Plan
Så nu har læst denne lange artikel, og måske endda haft en AHA oplevelse eller to.

Hvis du har haft 5 eller flere AHA oplevelser ved at læse dette indlæg, så syntes jeg du skylder dig selv en forandring. Du skylder dig selv at komme i gang nu, med at træne dig selv til mere effektive handlingsmønstre indenfor kropspleje og påklædning.

Her er hvad jeg syntes du skal gøre nu.
Gå dit tøj igennem, og smid alt ud som er i stykker, ser brugt ud på den dårlige måde, eller som du har opbevaret i for lang tid for sentimentale årsager (selv om du ikke har taget det på i årevis).
I den næste måned, brug fire timer timer om måneden på at besøge forskellige tøjbutikker. Snak med de ansatte, og prøv masser af tøj. Altså vi snakker om 30-40 styks tøj i løbet af en måned minimum. Tag tøj på du ellers aldrig kunne finde på at gå i. Tag tøj på som er for dyrt, for oplevelsens skyld. Husk at du ikke behøver købe en skid. Seriøst, ”shopping” er bare så gratis.
Hvis du har en ven med god stil, tag ham med. Debatter, hvorfor ting ser godt ud på dig eller ej.
Hvis du har masser af penge, bare køb løs og lær på den måde. Har du ikke så mange penge, lad være med at købe noget til at begynde med. Efter en måned har du prøvet 200 ting på. Køb de 2-3 ting, du syntes bedst om.

Outro
I breakdance er der nogen basale steps og teknikker, som alle begynder med at lære. Denne grundlæggende del af dansen kaldes “Foundation”. De bedste dansere har en solid foundation, og bygger ovenpå den med deres egen stil.

Sådan er det også med Grooming & Fashion. Dette indlæg giver dig en Foundation. Lær ræglerne før du bryder dem. Tag handling, få dig noget erfaring, og byg din egen stil ovenpå. Det kræver en indsats, og vil med tiden blive en del af dig.
Evolution
Bølle Bob

Re: Take2's TGO Beginner's Guide: How to look good

Indlægaf Fsharp » søn 19. feb 2012 14:34

God kommentar af Kaizen:
Hey, sorry jeg ikke lige fik svaret, svedte det ud. Fed artikel, reppoint

Lige et par kommentarer

Motivation:
Hvis du går efter lækre, velplejede piger med god stil, guess what: De går sgu nok også op i, hvordan DU ser ud, så be that valuable accessory to their (life)style
Hvis du derimod tænder på behårede cave-women i campinghabitter, just be yourself

Hygieine, parfume og tøjvask:
Personligt sveder jeg ikke særlig meget, men går i bad hver aften og hver gang jeg skal ud af døren (dvs. oftest to gange om dagen), og bruger ikke parfume eller deo. Dette har den effekt at jeg kan blive ved med at bruge det samme tøj (ikke undertøj) og sengetøj i meget lang tid (husk at det er tøjvask der slider aller mest på tøj, og får det til at se gråt og kedeligt ud).

Rotation og maintanance:
Jeg tager aldrig den samme skjorte på to dage i træk, og sjældent de samme bukser, dvs. jeg har ofte en 5-6+ skjorter i gang og 3-4 par bukser (lige nu ligger de og roder lidt, hvilket irriterer mig).
De ryger øjeblikkeligt til vask uden at blive brugt mere, hvis jeg har svedt i dem (dancefloor game, cykelture), men ellers overvejer jeg lige hvilke af dem der trænger til at blive strøget, er forkert sæson (de kortæmrede ryger nok i flyttekaser næste gang), eller "vist bare har været brug længe", hvis jeg synes jeg har tid til at stryge en 3-4 skjorter.
Så alt i alt vil jeg nok skyde på, at jeg vasker mine favoritter et par gange i løbet af en sæson, mens de mindre populære ting måske kun bliver vasket når sæsonen er slut (skal fx til at have pakket de kortærmede skjorter væk og fundet de lette sweatere frem snart).
Speaking of sweatere, kan godt gøre at man sveder lidt, men har som regel altid en t-shirt eller polo indenunder, så de kan også bruges rigtig længe

Køb af skjorter:
Hvis man er regular fit kan man købe skjorter alle de billige steder, slim/tight-fit kræver mærkevarer. Hvis du har en god krop så gør dig selv den tjeneste at købe skjorter som du ikke kan få på uden at knappe dem helt op - ja, det er nemmere at prøve skjorter hvis man kun behøver at knappe de øverste to knapper op, men resultatet bliver så meget bedre. Men husk at man skal kunne trække vejret og løfte armene hvis man er til dancefloor game

Neglepleje:
Er key hvis du skal have fingrene op i en pige - hold neglene HELT korte, klip dem aftenen inden du skal ud/på date (så kanten kan nå at blive poleret/glattet lidt ud af sengetøjet) og sørg for at bruge creme hvis du som jeg en gang har bidt negle og har tørre sider der kan kradse - eller hårde fingerspidser. DON'T be that guy. That guy only get one-night stands.

Tænkte det kunne være relevant med et lidt større afsnit om hvordan man gør shopping til en fed oplevelse, og hvad man skal være opmærksom på når man prøver tøj, og det kan være jeg kommer på flere ting de næste par dage.
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Fsharp » søn 19. feb 2012 14:35

God kommentar af Tosa:

Rigtig god artikel.
Det er måske også værd at påpege, at det tager tid at shoppe tøj. De sidste par gange jeg har været ude på en ordentlig shoppetur efter tøj, har jeg taget en fridag. Hvis man ved hvad man går efter, og hvilke butikker man vil handle i, kan man finde det hurtigere, men hvis man vil finde nye ting og gerne vil prøve noget nyt, skal man som regel ind i en masse butikker, og prøve en masse tøj. Og det tager tid.

Det er i øvrigt også værd at nævne, at det kan betale sig, at høre om byttemuligheder. Hvis du har 5 dage - 1 måned (de fleste steder kan du få pengene tilbage, men spørg), kan du prøve det nye tøj med noget af dit eksisterende, når du kommer hjem, og lige se det an i den tid du har.
Derefter kan du levere det tøj tilbage, som alligevel ikke lige var dig, eller som bare ikke passede til de jeans du regnede med ville være perfekt til den skjorte.

En sidste ting er, at når du er ude at shoppe, kan det være en god idé at spørge andre i butikken, om deres mening. Der er ofte piger i nærheden af prøverummene, som du eventuelt kan spørge, om de synes noget bestemt tøj ser pænt ud på dig.
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Indlægaf frantic lobster » man 7. maj 2012 05:53

super fed post!
frantic lobster
Nyklækket

Indlægaf Drama » man 7. maj 2012 15:30

Big up. den skal man helt sikkert have i baghovedet når man er i byen og shopper
There is no rules. Is more like . . . Guidelines
Drama
MacDaddy

Indlægaf Fsharp » man 7. maj 2012 19:17

Jeg synes at noget af det vigtigste at tage med fra artiklen er 'fit'. De skjorter som har ser bedst ud på mig og som jeg har går med indtil de er tyndslidte er dem som havde et godt fit. Desuden holder jeg mig oftest også til ensfarvede skjorter - med tern og striber kan det hurtigt ligne en farvelade og desuden kan en bestemt type mønstre hurtigt gå af mode. Med en ensfarvet skjorte er man næsten altid sikret en lang holdbarhed mht. 'moden'.
Senest rettet af Fsharp man 7. maj 2012 19:20, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Stavefejl
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Indlægaf Kaizen » man 7. maj 2012 19:48

Fsharp skrev:Jeg synes at noget af det vigtigste at tage med fra artiklen er 'fit'. De skjorter som har ser bedst ud på mig og som jeg har går med indtil de er tyndslidte er dem som havde et godt fit. Desuden holder jeg mig oftest også til ensfarvede skjorter - med tern og striber kan det hurtigt ligne en farvelade og desuden kan en bestemt type mønstre hurtigt gå af mode. Med en ensfarvet skjorte er man næsten altid sikret en lang holdbarhed mht. 'moden'.

Synes ikke den slags er et problem for mig, slimfit er sgu altid ensfarvede... Det er åbenbart kun store fede mænd der går i Hawaii-skjorter og lignende...
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf JohnnyG » man 7. maj 2012 20:15

Looks dont matter one single fuck. Så længe du bare dufter godt og ikke klæder dig som en bums.

Nu skal i ikke få det ind i jeres hoved at udseende spiller en afgørende rolle, for det gør det ikke.
Im the jugganaut BITCH!
JohnnyG
MacDaddy

Indlægaf Fsharp » man 7. maj 2012 22:28

Artiklen siger det vel meget godt:
Du har en klar fordel med pigerne, når du signaliserer kompetence i at præsentere dig selv. Eller sagt med game-begreb, at du DHVer rent visuelt. Ja, det er rigtigt at en masse game litteratur fortæller os, at vi kan blive bedre end Cassanova himself, selv om vi er 1,50m, vejer 200kg, ikke kender til sæbe og går i neon-gul og baggy genbrugstøj fra 80erne. Men hvorfor gøre det mere vanskeligt for os selv, end det behøves at være?

Hvorfor starte op level 1 hvis jeg kan starte på level 20?

Desuden så mener jeg er at enhver mand bør være i stand til at klæde sig ordentligt på.
Senest rettet af Fsharp man 7. maj 2012 22:29, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Fejlcitat
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Indlægaf Maverick_xX » tirs 15. maj 2012 23:04

Virkelig god post!

Er helt enig i at "fit" er det vigtigste, når du køber tøj.

Jeg interesserer mig meget for jakkesæt, så jeg laver snart en guide specifikt om det.

Men takker mange gange for tråden og nogle gode råd :!:
Maverick_xX
Private Johnson

Tilbage til Stil og mode