Social angst

Ordet er frit! HELT frit! Vi opfordrer til postning af perverse og frastødende ting.

Redaktør: Moderator

Social angst

Indlægaf tellmehow » søn 1. jul 2018 15:05

Hej. har lige oprettet en profil i dag. Jeg er 26 år.
Jeg vil lige dele min historie, og håber nogen kan give mig nogle råd til min nuværende livssituation.

Jeg var meget aktiv på TGO tilbage i 2010 eller der omkring, og lavede stortset ikke andet end at sarge og læse om game i 10 måneder tror jeg. Mit brugernavn var "The Player" måske nogen kan huske mig. Det var dog ikke noget jeg havde succes med, udover at jeg fik en masse telefonnumre jeg aldrig fulgte op på.

Anyway.. Jeg stoppede med TG da jeg tog til udlandet hvor jeg mødte en pige, og vi gik ind i et længere varende forhold (hun flyttede med til DK). Imens jeg var i forholdet begyndte jeg med tiden at trække mig socialt tilbage fra omverdenen af en eller anden grund. Var i forholdet i 6 år og det endte her for nyligt (var følelsesmæssigt afsluttet længe før det).
Nu står jeg helt alene føler jeg. Jeg har ikke kontakt med nogen, og jeg tænker tit på om livet er værd at leve.

Jeg føler mig nede i et sort hul jeg ikke kan komme op af. Har været til psykolog flere gange og fået at vide at jeg har asperger. Havde en periode med angst osv. hvor de mente jeg havde skizotypisk sindslidelse ud fra de symptomer jeg beskrev. Ved nærmere undersøgelse var der så ikke noget alligevel fordi symptomerne aftog. Nu mener de dog at jeg har social angst og skal snart begynde i behandling for det.

Jeg forstår bare ikke hvor den sociale angst er kommet fra. Jeg har aldrig været særlig udadvendt, men har dog kunne snakke med mennesker. Jeg har enda arbejdet med underholdning på et hotel hvor jeg skulle stå på en scene hver dag. Nu har jeg bare sindsygt svært ved at lære nye mennesker at kende, og har stort set intet netværk. Den eneste jeg snakker med er min eks-kæreste, men hun er taget til udlandet i 3 måneder, så jeg ser ingen mennesker lige pt. hvilket er deprimerende. Jeg er bange for at få angst osv. igen.

Jeg har tænkt over om dengang jeg gamede meget har påvirket mig negativt. Jeg tænker måske at jeg har opbygget en falsk identitet omkring at jeg skulle være en anden person for at folk kunne lide mig. Måske har det mindsket mit selvværd. Føler mig tit tom indeni og ved ikke hvad jeg skal sige til folk, og tager automatisk en maske på for at sløre min angst når jeg skal møde nye mennesker. Det har dog været så voldsomt at jeg ikke har kunne styre det, og begynder og ryste osv. og derfor har jeg bare efterhånden opgivet og trukket mig. Jeg havde jo alligevel min kæreste at være sammen med. Men forholdet krakelerede fordi jeg ikke kunne være sammen med hendes venner eller familie. Jeg begyndte også at miste seksuel tiltrækning til hende osv.

Jeg har været på kontanthjælp i flere år, fordi jeg ikke magtede at være på arbejdsmarkedet. Jeg har lært mig selv at programmere i de år og har for nyligt besluttet mig for at blive selvstændig (skal lave hjemmesider for folk).
Men det er utrolig svært at gennemføre det, fordi jeg ikke kan lade være at tænke på at jeg er ensom og alt muligt, og derfor ikke kan koncentrere mig om at undersøge de ting jeg skal have undersøgt for at fuldføre det.

Jeg skal også starte på HF i august. Jeg håber jeg kan klare det socialt.
Tænkte på at jeg måske kunne mødes med nogle gamere og lave noget daygame for at komme lidt ud af min skal. Så er jeg nok mere klar til HF.
Er der nogen i Viborg som vil mødes?

Hvis i har nogle råd til mig må i gerne komme med dem.
på forhånd mange tak for hjælpen.
tellmehow
Nyklækket

Re: Social angst

Indlægaf DML » søn 1. jul 2018 15:49

Jeg gør det kort:

Få styr på hvad der er til grund for din angst, og få det bearbejdet.
Accepter at du er der du er i dag pga. de valg du selv har taget. I stedet for at smide nøglerne ud af vinduet og lade beslutningerne ske af sig selv, så tag action. Accepter at du er hardcase og at det bliver en lang og hård kamp. Lad være med at sammenligne dig med andre og deres resultater, du for det sværere.

Sæt mål både uddannelsesmæssigt, socialt, familie, sundhedsmæssigt osv. og kæmp efter dem. Umiddelbart tænker du sikkert at det ikke har meget med game at gøre, men det gør dit frame meget stærkere. Få styr på dit liv. Få flere venner, start til sociale aktiviteter og bearbejde din angst. Når det først at gjort, så begynd at tænk på piger.

Babystep processen. Gør det i den fart som du kan være med til. Det vigtigste er bare at du hele tiden presser din angst, og dig selv fremad.

Husk nu også at pigerne ikke forelsker sig i teknikkerne. De forelsker sig i dig. Nogen ting kan være mekaniske at lære, og vil føles unaturligt i starten. Sådan er en personlighedsændring. Men begynder du at blive en person du ikke er/ønsker at være, så stop. Så er du på vej på et sidespor, og har nok misforstået en del.

Husk det er min mening. Aldrig lyt til en fremmed på internettet fremfor en kompetent psykolog. Altid gør hvad psykologen siger fremfor hvad du læser på nettet.
Are YOU living a life you want to relive?
Brugeravatar
DML
Konge af Burma

Indlægaf tellmehow » søn 1. jul 2018 16:15

DML skrev:..

tak for rådene
tellmehow
Nyklækket

Indlægaf tellmehow » tirs 7. aug 2018 00:38

DML skrev:..

Hej igen DML.

Er glad for dine råd, og tænkte at jeg lige ville fortælle lidt om hvordan det er gået med at følge dem.

Er startet ved psykolog, og går der fortsat, hvilket har hjulpet meget med at ændre tidligere tankemønstre.
Har mødt nogle mennesker gennem et værested som hedder "huset". Blev gode venner med en, og vi tog ud og sargede i gågaden sammen (uden han vidste hvad The Game var), og senere har vi været i byen for at snakke og danse med piger.
Snakkede med en sød pige og fik nummeret og har mødtes med hende 2 gange siden til hyggelige gåture.
Er begyndt at styrketræne 4 gange om ugen.
Prøver stadig at arbejde hen imod at få startet min egen virksomhed med webdesign.

På mandag starter jeg på HF, og jeg føler mig lidt mere klar da jeg allerede har overskredet en del grænser på relativt kort tid.

Jeg er begyndt at tænke på at jeg skal have købt mig noget nyt tøj, som kan booste min selvtillid lidt mere inden HF, og derfor har jeg skrevet et andet indlæg hvor jeg spørger til råds omkring mode. Hvis du har noget erfaring du ønsker at dele omkring dette så vil jeg være meget taknemlig. Du kan se opslaget her: http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=7&t=4214

på forhånd tak.
tellmehow
Nyklækket

Tilbage til Off Topic