The 5 Questions Game

Åbnere, rutiner, gambits.

Re: The 5 Questions Game

Indlægaf Desire » man 20. jul 2015 08:49

Og jeg synes det offentlige er kedeligt; for mange smart phones.

Lige mine ord.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf mandensmanual » tirs 21. jul 2015 10:17

Dreamz skrev:Rutiner er krykker. Den samme åbner 5 gange på en aften er en rutine, derfor også krykker.

Kino er akavet og creepy, hvis det er mekanisk, hvilket det er for mange, specielt det første halve til hele år... Det blir en rutine i starten.

Når man lærer at køre bil, koncentrerer man sig meget om kobling og gearskift, især hvis bilen har stallet bare en enkelt gang. Det er en rutine. Det er akavet. Og andre bilister tager en anden bane.

Jeg kører 60.000 km om året. Det er det mest naturlige i verden. Jeg er i fuld kontrol, føler at bilen er en forlængelse af mig selv.

Og jeg synes det offentlige er kedeligt; for mange smart phones.

+1 Så sandt, så sandt.
Brugeravatar
mandensmanual
Fætter kanin

Indlægaf Kami » tirs 21. jul 2015 19:20

Det kan godt være, at rutiner er krykker, men det er sgu sjovere at træne sig op til at gå via krykker først, fremfor at falde på snotten 500 gange inden man lærer det.

Pick-up er, som alle andre færdigheder, noget man lærer ved erfaring. Erfaring kan man ikke læse sig til, det er noget man skal opsøge infield.

Men jeg synes godt nok, at det er ganske fint og ok, at man lærer sig nogle simple rutiner, gimmicks og lettere standardiserede sætninger (som man kan bygge videre på/gøre situationsbestemte/variere så det ikke bliver for robotagtigt), for at gøre starten nemmere for sig selv.

Jeg arbejder med mennesker, ikke som coach eller noget, og vi har da i vores lærebøger fået smidt standard-sætninger og -metoder efter os. Hvordan man tager den svære samtale med hysteriske småbørns-forældre, hvordan man snakker om sorg og skilsmisser, bla bla.
Det er jo ikke fordi, vi skal sidde som små robotter og lire lort af. Shit skal være autentisk. Men man behøver ikke gøre det svært for sig selv, ved at løbe ind i døren indtil man lærer hvor håndtaget sidder.
Kami

Indlægaf Dreamz » tirs 28. jul 2015 11:18

hov hov, jeg siger ikke at krykker er forkerte. :-)

men, jeg vil dog gerne pointere at en af de største fejl, man kan begå på denne rejse, er at anvende krykker og så glemme at smide dem igen, eller forblive overbevist om at de er nødvendige.
HOPELESS ROMANTIC <-> SEEKS FILTHY WHORE(S)
'Therefore one who is good at martial arts overcomes others' forces without battle, conquers others' cities without siege, destroys others' nations without taking a long time.' -Sun Tzu
Brugeravatar
Dreamz
Patrokles

Geografisk sted: DK Øst

Indlægaf Kaizer » tirs 28. jul 2015 13:53

Dreamz skrev:hov hov, jeg siger ikke at krykker er forkerte. :-)

men, jeg vil dog gerne pointere at en af de største fejl, man kan begå på denne rejse, er at anvende krykker og så glemme at smide dem igen, eller forblive overbevist om at de er nødvendige.

Minder mig om om det, Julien siger omkring at holde fast i 'comfort cushions'

"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Kaizer
Angel of the Moon

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Kami » tirs 28. jul 2015 14:09

Jeg er jo helt enig - jeg bruger tit sammenligningen med Dumbo og hans magiske fjer, som han tror at han ikke kan flyve uden. :)
Kami

Indlægaf Gregersen » søn 15. jan 2017 15:30

Kami skrev:Det er jo ikke fordi, vi skal sidde som små robotter og lire lort af. Shit skal være autentisk.

Shit skal være autentisk :D :D

Kami skrev:Jeg er jo helt enig - jeg bruger tit sammenligningen med Dumbo og hans magiske fjer, som han tror at han ikke kan flyve uden. :)

Shit som du dropper ord-bomber, jeg er helt flad af grin :D

Metaforen er dog lige i skabet.
Gregersen
Konge af Burma

Foregående

Tilbage til Teknikker og taktikker