Hvordan kommer jeg videre?

Så spørg om råd herinde!

Hvordan kommer jeg videre?

Indlægaf ElCid » tors 8. nov 2018 02:04

Hej allesammen
¨
Først og fremmest vil jeg lige undskylde det lidt lange indlæg. Jeg håber i gider læse med alligevel.
Jeg har delt det op sådan at jeg starter med at fortælle lidt om hvem jeg er og min personlighed. Herefter, fortæller jeg om mine tidligere erfaringer med kvinder. Herefter, hvordan status er lige nu, og til sidst den udfordring jeg står overfor, og som jeg håber i kan hjælpe mig med. God læselyst :)

Lidt om mig selv og min personlighed:

Jeg kan ligeså godt sige det som det er. Jeg er 31 år og har aldrig haft en kæreste, og det har op igennem 20'erne været noget, som har gået mig mere og mere på, at jeg ikke kunne finde ud af det med score.
Jeg tror de fleste der kender mig opfatter mig som en varm og sød fyr, der hviler i sig selv. Men det med at hvile i sig selv, er nok først noget der er sket inden for de sidste par år, efter jeg er blevet klogere på mig selv og hvem jeg er.
Jeg er ingeniør, og lever på mange områder op til stereotypen. Jeg er nørdet og indadvendt, og kan godt lide at snakke om enten de tekniske eller filosofiske emner. Ting som de fleste piger finder kedelige. Lidt for sød og flink, ville nogle måske sige, men med god humor. Andre ville måske tænke, at jeg kan virke lidt arrogant til at starte med. Jeg er desværre dårlig til at tale om følelser. Eller egentlig er jeg nok meget godt til det, men jeg er dårlig til at tale om følelser med folk, som jeg ikke kender godt. Mine venner siger jeg ser godt ud, men jeg har svært ved at tro på det, selvom jeg igennem årene helt klart er blevet meget bedre til at acceptere mig selv. Jeg er nemlig en smule overvægtig. Ikke meget, men nok til at folk ligger mærke til det. Jeg har kæmpet med min vægt i mange år, men jeg har desværre rygrad som en regnorm og derfor går mine trænings projekter i vasken gang på gang. Jeg har dog nu, endnu engang, besluttet mig for at jeg skal ned i vægt, og har derfor meldt mig ind i et trænings center, og ja jeg er helt klar på at denne gang, så SKAL det lykkes. De lækre piger vil jo gerne have en der ser aktiv og sund ud, og det er jeg helt med på. Jeg vil også gerne være sund! Sjovt nok, er der mange ældre gifte kvinder (Kollegaer) der virker som om, at de er tiltrukket af mig, uden at jeg dog helt forstår hvorfor, men det er også ligemeget fordi, de er uden for mit scope, af det jeg søger.

Efter jeg blev færdig med at studere og flyttede væk fra kollegiet, er mit sociale liv gået mere eller mindre i stå, og jeg tilbringer meget tid alene om aftenen. Jeg ligger dog ikke og græder mig selv i søvn over det, da jeg egentlig er ret god til at hygge mig alene, og jeg har da stadig nogle venner tilbage som jeg ser engang imellem. Tiden om aftenen får jeg til at gå med at stene på nettet, se film, og spille computer, og så er jeg nok blevet lidt for glad for at drikke alene og for at ryge hash. Der er vidst ikke nogen tvivl om at jeg kommer for lidt ud. Ja, mange ville nok dømme mig som en social taber, men mit selvværd (Ikke min selvtillid hvad angår det at score damer) er blevet ENORMT de sidste par år, så jeg er faktisk der, hvor jeg er ligeglad med hvad andre folk dømmer mig som, og jeg har da også planer om at ændre på mine vaner. Men kun for min egen skyld. Første skridt er trænings centeret. Faktum er, at de fleste som lærer mig at kende godt kan lide mig. Min drøm er dog stadigvæk, at jeg en eller anden dag, finder en sød pige at leve sammen med. Stifte familie osv. Som person kan jeg virke lidt genert til at starte med, og jeg er dårlig til at starte en samtale med folk jeg ikke kender. De fleste der kender mig, vil dog nok sige, at jeg også kan være utrolig sjov at være sammen med.

Lidt om selvværd og selvtillid:

Der er, efter min opfattelse, forskel på selvværd og selvtillid. Selvværd har noget at gøre med hvor højt man elsker sig selv, og om man føler sig værdig til et godt liv. Selvtillid er om man har tillid til at man klare en given situation.
Jeg har et MEGET højt selvværd, og jeg er slet ikke i tvivl om at jeg fortjener et godt liv. Min selvtillid er forskellig alt efter situationen. Hvis det handler om mit job, så er min selvtillid generelt stor. Når det kommer til at score kvinder, er min selvtillid MEGET lav, og det baserer sig på min tidligere erfaringer, og at jeg simpelthen er clueless når det drejer sig om at eskalerer en relation til noget romantisk.

Min erfaring med det modsatte køn.

Jeg føler mig som sådan ikke dårlig tilpas i selskab med en kvinde. Ofte føler jeg mig rigtig godt tilpas. I hvert fald så længe at jeg ikke er romantisk involveret med hende. Ligeså snart at jeg tænker, at der er kærestepotentiale, så ved jeg simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, for at komme ud over den kant, hvor hun også føler det. Det har ført til en del ulykkelige forelskelser, besættelser, naive fantasier, og jalousi fra min side. Jeg har haft nogle få romantiske episoder, men aldrig noget der førte til mere en lidt uskyldig flirt, og det ødelagde min selvtillid med det modsatte køn hver gang, til den til sidst var helt brudt ned. Jeg har prøvet dating på nettet, men oplevelsen af at sende breve ud og ikke få nogle svar, fik mig til at synes det var håbløst. Jeg dog haft kontakt til nogle få søde piger, og nogle af dem endte i et par dates, men hvor jeg IGEN fejlede da jeg havde chancen. Da romantikken var ved at udvikle sig, vidste jeg ikke hvordan jeg skulle komme videre. Jeg stod overfor hende, og jeg er sikker på, at jeg kunne have kysset hende uden at hun ville have haft noget imod det, men min lave selvtillid blokerede mig, og det endte med et lidt akavet farvel. Til sidst gav jeg bare op og indstillede mig på, at jeg bare ikke var egnet til at have en kæreste, og at jeg skulle være alene for altid. Jeg har udviklet mig MEGET siden og i dag ved jeg, at sådan behøver det ikke være.

Status lige nu:

Jeg har fået mod på at date igen. Jeg vil ud og møde pigerne. Jeg har skiftet til en arbejdsplads, som er overrendt af søde lækre piger. Jeg tør bare ikke indlede en samtale med dem desværre. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til dem, når jeg ikke kender dem, og jeg ved hvad vi skal snakke om. Det kan også meget nemt blive akavet når det er kollegaer. Folk sidder for det meste bare og passer deres job ved computeren, og det ville være ekstremt upassende at begynde at lægge an på folk i sådan et miljø. Det eneste sted jeg ser en mulighed, er hvis man på en eller anden måde falder i snak i kantinen eller måske til julefrokosten. Men jeg er stadig meget ny på jobbet, så jeg ved ikke helt hvordan kulturen er endnu.
Det er så hvad det er. Det kan være der opstår en mulighed ligepludselig. Er der nogen, der har et godt råd her?

Det næste er, at jeg var til et arrangement, hvor jeg mødte en sød og ret smuk pige, som jeg snakkede ret godt med. Jeg fornemmede en hvis tiltrækning fra hendes side, og jeg var også selv tiltrukket, så da jeg kom hjem tilføjede jeg hende som ven på facebook, og skrev en besked til hende (Ny og grænseoverskridende handling fra min side hehe). Hun skrev heldigvis tilbage ret hurtigt, og jeg har nu skrevet med hende i lidt over en uges tid. Vi skriver relativ lange beskeder til hinanden, hvor vi fortæller om vores liv i en let og sjov tone osv. , men på en venskabelig måde. Jeg kan dog mærke at jeg godt gad møde hende igen. Men her træder min manglende erfaring og lave selvtillid endnu engang ind. Jeg ved ikke hvordan jeg skal få drejet samtalen over i en retning, hvor det ligger i kortene at vi skal mødes. Jeg er bange for at hvis jeg bare spørger nu, så afviser hun mig, og så er jeg tilbage ved ground zero, uden en eneste sød kvinde i mit liv, og med endnu et knæk til selvtilliden. Jeg ved ikke helt om tiltrækningen stadig er der fra hendes side. Der går længere og længere tid imellem at hun svarer, og jeg ved ikke hvordan jeg skal fastholde hendes interesse.

Så kære mennesker herinde. Hvordan kommer jeg videre?
ElCid
Nyklækket

Re: Hvordan kommer jeg videre?

Indlægaf DML » tors 8. nov 2018 15:07

Dine sticking points:
- Svært ved at åbne og snakke med folk du ikke kender
Pres dig selv til at snakke med nye mennesker hver dag. Nye kollegaer, folk i køen i Fakta, ved busstoppestedet osv. Du mangler reference experience som viser dig, at det ikke er farligt at snakke med random mennesker. Babystep processen til et lille skridt af gangen. I starten kan målet være at sige hej til 1 random på gaden. Senere kan det være at holde en 1 min samtale. Pres dig selv stille og roligt.

- Svært ved at lave en samtale "man to woman" + Nice guy

Forestil dig du skal evaluere de piger du snakke med som kærestepotentiale. Både negativt og positivt. "Jeg troede faktisk vi skulle være kærester, men når du ikke engang serverer varm kaffe på mit skrivebord hver morgen, så vil det aldrig gå", "Du har det sødeste blik når du prøver at få printeren til at virke. Jeg ved ikke rigtigt om jeg elsker det, eller hader det". Push-pull. Både positive og negative spikes.

- "Teknisk/filosofisk" (logisk anlagt) + svært ved at snakke om følelser
Prøv at øve dig i når du snakker, at du snakker indenfor 3 kategorier - fun, carefree, passion.
Fun - Hav det sjovt, ikke seriøst, jokende
Carefree - ligeglad hvad folk tænker om dig
Passion - snakker passioneret om det du snakker om

I forhold til pigen på tekst:
Der er et mål med tekst game, og det er at få hende til at møde op. Få sat et casual møde op med hende og eskaler jeres relation. Hvis du venter og ikke gør noget, så mister hun interesse og så dør den alligevel. Du er nødt til at eskalere.

I forhold til pigerne på arbejdet:
Kollega sex er en dum ide. Jeg gjorde det selv på min tidl. arbejdsplads, og det kan godt blive lettere akavet, hvis man fucker op.

Brug dine kvindelige arbejdskolleger som connectors i stedet. Nu ved jeg ikke hvor meget man fester som 31 årig, men det jeg har gjort på mit studie er, at bruge dem til at skaffe piger. Jeg bliver inviteret til deres fester, og møder deres veninder eller de bliver inviteret til mine fester og tager veninder med eller lign. De fleste piger har mange kvindelige veninder som de kan introducere dig til - det fjerner kollega sex problemet, og løser dit problem med at blive lidt mere social. Befriend, befriend, befriend
Are YOU living a life you want to relive?
Brugeravatar
DML
Hoodoo Master

Geografisk sted: Jyllands hovedstad

Tilbage til Er du kørt fast med en pige?