Udviklingens ABC - UDKAST KOM MED KOMMENTARER

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Udviklingens ABC - UDKAST KOM MED KOMMENTARER

Indlægaf pikhund » man 27. feb 2012 04:03

(Det her kan garanteret forbedres, så vi editer den hvis der kommer gode ting op. Tanken er den ender inde i "Læs først" når der ikke kommer mere kritik. Kommeter endeligt hvis jeg har sagt noget uklart, eller hvis der mangler nogen punkter. Det er meningen at det skal være meget overordnet.)

Noget af det her er banalt, men tror en del vil få noget ud af det alligevel. Posten er rettet til dem der har læst noget gameteori allerede, allerede været lidt ude men ikke rigtigt kan få tingene til at fungere.

1: Det er SVÆRT at lære game. Grunden til at det er svært at lære game er at der er mange ting at lære, og vi alle har forskellige udfordringer. En er måske over-sexuel og crepper pigerne ud fordi han rager på dem for tidligt. Mere normalt er fyrene der ikke tør eskalere, og har en masse sets hvor en tiltrukket pige står og tænker SÅ RAG DOG PÅ MIG OG KLASK MIG I RØVEN men fyren ikke tør. Så for de fleste er det lidt en jungle hvor man prøver at greje hvorfor lortet ikke virker og hvad man dog skal gøre.

2: Der er forvirrende mange "metoder" derude. For næsten alle er det meget tilfældigt hvad det første man får læst er - tit er det "The Game" af Strauss. DU vil få meget ud af at skaffe dig et hurtigt overblik over de forskellige "metoder" og lige tænke over hvad du er for en fyr og hvad der mon virker bedst for dig. Brug f.eks. vores chat til det. (Skriver en post om det også på et tidspunkt).

F.eks. kræver Styles metoder du er god til at SNAKKE og at du er meget socialt taktisk. Hvis du mere er den tavse stærke type der helst kommunikerer med enstavelsesord er det nok ikke den man skal have fat i - her er det mere 60 years of challenge eller Gunwitch der kunne virke godt. Lad være med at følge det slavisk. Hvis du hader ideen om rutiner, så lad være. Hvis du syns rutiner er super sweet, så brug dem.

Gå efter en metode der virker som noget du har lyst til. Hvis du hader diskoteker, lav daygame i stedet.

3. Når du har en ide om hvad din "metode" skal være skal du i byen en 4-5 gange med det. Bagefter så analyser du de forskellige steps, og finder ud af hvad du er svagest i. F.eks.

åbne - OK
starte samtale (hook) - stinker
lave tiltrækning - god
eskalere - dårlig

Bagefter går du så ud og går efter at finde sets hvor du kan forbedre lige præcis det. Hav altid i baghovedet at det er eskalation der skal forbedres - eller whatever det er. Det er helt fint at skride fra sets hvor du ikke kan øve det. Hvis du gerne vil forbedre din evne til at hooke, dur det ikke at gå efter de nemme sets hvor pigerne måske selv starter samtalen. Du får MEGET mere at gå ud og have i baghovedet at du skal forbedre noget specielt, i stedet for bare at gå ud og game løs.

4: Sørg for at komme en masse ud og ikke overlæse. De perioder hvor du virkeligt lærer noget skal du ud minimum 2 gange om ugen - helst flere. Mener selv læsning er fint hvis man synes det er sjovt i sig selv. Men dine gameevner vokser i felten, ikke foran computerskærmen. UANSET HVOR DU BOR i landet er der piger overalt.

5: Det kan være svært at holde styr på om man faktisk bliver bedre. Men det er mega vigtigt!

Lav en form for log over din udvikling - lav gerne en her på forumet - og TÆL hvor mange piger du får snakket med, numre fra, snavet med etc. Bare du har en form for overblik er det fint. Det hjælper også en masse at skrive ting ned - dokumenteret fakt, assholes. Post field reports her, eller skriv dem på din egen computer. Bare du har nogenlunde styr på din udvikling. Husk det er lige meget om andre i miljøet overhaler dig eller dine venner scorer mere. Bare fokuser på at få mere og mere ud af din tid i felten. Så skal det nok blive godt til sidst.

6: Accepter at DET TAGER TID. Og du får altid noget af at gå ud. Der er ingen grund til bare at stene fordi du er en splejs og vil vente med at game "rigtigt" til din krop er trænet nizzle. Måske er du så ikke i stand til at close de piger du gerne vil have, fair nok. Men du kan stadig øve i at åbne dem og snakke med dem. Så det er OK at sige "nu tager jeg 4 måneder hvor jeg bare får savet lidt af min AA mens jeg træner". Hvis du kun har tid til at game en gang hver anden uge på grund af arbejde er det også fint - det er bedre end ingenting. Og året efter vil du opleve at du bliver rigtigt glad over at du gamede på lavt blus i den periode i stedet for at droppe det helt.

Jeg har heller aldrig fatte det når folk siger at de "koncentrerer sig om innergame for tiden, og derfor går jeg ikke ud." Man kan godt nå begge dele.

7: Accepter at man vil have aftener ude hvor intet virker, oven i købet perioder hvor det hele ser skidt ud. Det er lige meget - sådan er det bare. Aner ikke hvorfor, men jeg tror det har noget at gøre med ens humør, samt "stemningen" på de steder man er ude. Vejret eller noget. Anyway, man kan sagtens have en aften hvor alle dine sets ender med at de hader en som du var djævelen selv. Bagefter spiser man en kebab, går ud på gaden, falder i snak med en på busstoppestedet på vej hjem og ender i hendes seng. Du lærer altid mere af at blive ude selv om det er skod end at gå hjem.

8: Det fungerer IMO sådan i felten at det er dine SVAGESTE punkter der bestemmer din succes - ikke dine bedste. Lige som en fodboldspiller der får nada ud af sin sublime dribleevner hvis hans sparketeknik stinker. Derfor får du altid mest af at gå efter at forbedre det du er dårligst til. Desværre gør vores psykologi vi har tendens til at gøre det stik modsatte - nemlig at bruge vores bedste evner mest og så bare krydse fingre. Det gør også at vi ikke bruger vores dårligste evner meget, og derfor ikke udvikler dem. Vi bliver bare belønnet mest psykologisk for at bruge vores bedste evner.

Eksempel: En fyr der har en god humoristisk sans - men ikke closer. Han bruger en masse humor til at holde sine sets - han får masser af god feedback på humoren, fordi folk griner og validerer hans humor. Derfor vil han køre set efter set efter set på humoren, og ikke komme videre. Det er rent spild af energi - nemlig at træne noget man allerede kan. Han ville få mere ud af at prøve at køre setsene helt uden humor en periode - på andre DHVer, på "dyb følelsesmæssig kontakt" eller på "rå sexuel tiltrækning" eller w/e og pakke humoren væk.

9: Vi har tendens til at overdrive hvor meget effekt der er af vores stærkeste side. Fordi de ting vi er dårlige til som regel er ting vi af en eller anden grund ikke kan lide. Derfor forestiller vi og så at andre heller ikke kan lide dem og vi finder på undskyldninger hvorfor det ikke er DET der fucker setsene, men et eller andet andet.. Der er masser derude hvor det er tydeligt for alle at grunden til de ikke closer deres sets er deres grimme tøjstil. Men de selv insisterer på det er fordi de ikke leverer deres isolationsrutine godt nok. (Et stort problem for mig selv var f.eks. look + grooming. Og jeg ville ikke indrømme det var et problem i lang tid - af grunde jeg slet ikke forstår nu lol.)

Det kan derfor være svært at finde sine weak spots - fordi det tit er dem hvor vi har flest psykologiske problemer og er touchy omkring. Derfor spørg folk til råds, og lyt til dem selv om du syns det lyder åndsvagt. Spørg gerne piger du kender, bare tag det med et gran salt.

Prøv og analysere det lidt - der er ikke nogen perfekt formel for det. Et eksempel er f.eks

- sexuel adfærd - tør du klaske en pige i røven for sjov
- samtale teknik
- maskulinitet, at du står ved det du er
- look (tøj, hår, holdning, muskler)

10: Lad være med at give op på en metode for hurtigt. Hvis du har valgt at bruge Juggler Method, så lad være med kun at gå ud 5 gange og så droppe den hvis det ikke virker.

Det tager bare ret lang tid at få en metode til at virke for en - det er normalt, og ja verden er ond. Du vil lære mere hvis du bliver med en metode i 4-5-6 måneder før du skifter. Det her tror jeg er et kæmpe problem - der er så sygt mange metoder derude, at det er rigtigt nemt at komme hjem efter en sløj aften ude, downloade en pdf, droppe alt det man prøvede at lære og så gå ud med noget nyt. Det er så meget nemmere end at blive ved med at arbejde på den samme metode og man får en falsk fornemmelse af at man udvikler sig. NU har man fundet det der virker!

11: For at modsige punkt 9. Lad være med at beholde en metode efter det er klart den ikke virker for dig. Vær ærlig - prøv og tælle efter hvor meget du får ud af den, og om det bliver bedre. Hvis du snaver med en af hver 20ende pige du åbner og stadig gør det otte måneder efter skal man skifte. Der er masser af fyre der ender i en ny comfort zone, hvor de tager ud og "gamer" med noget der bare hverken virker eller udvikler dem.
god jul dit svin
Brugeravatar
pikhund
Seargeant O'Hara

Re: Udviklingens ABC - UDKAST KOM MED KOMMENTARER

Indlægaf ThommyG-SIX » ons 23. apr 2014 23:59

er helt indforstået med at det er hårdt arbejde der skal til. Jeg kan godt li en udfordring.
er helt med på at man skal finde sin ''metode''
men hvordan finder jeg disse ''metoder''
har the Mystery Method.
er i gang med magic bullets og emotionel progression modellen.
men hvordan finder jeg de andre metoder?

hvis du læser den her kommentar og har en fil du gerne vil dele med mig så ville jeg værdsætte det hvis du gad og poste et link.

:D
ThommyG-SIX
Nyklækket

Indlægaf Kaizer » tors 24. apr 2014 19:06

ThommyG-SIX skrev:er helt indforstået med at det er hårdt arbejde der skal til. Jeg kan godt li en udfordring.
er helt med på at man skal finde sin ''metode''
men hvordan finder jeg disse ''metoder''
har the Mystery Method.
er i gang med magic bullets og emotionel progression modellen.
men hvordan finder jeg de andre metoder?

hvis du læser den her kommentar og har en fil du gerne vil dele med mig så ville jeg værdsætte det hvis du gad og poste et link.

:D

Nu ved jeg ikke, hvorvidt du er vildt interesseret i materialet eller om du bare gerne vil møde piger. Jeg kender heller ikke det materiale, du sidder med. Men hvis det er old school materiale med at lære nogle linier uden ad (rutiner) og så gå op og sige det til pigerne, så ville jeg måske anbefale dig at undersøge noget som går lidt i den anden retning også, fx Real Social Dynamics / RDS. Det er ikke nødvendigvis bedre, bare anderledes og giver dig perspektiv.

Men der er kun et begrænset antal måder man kan beskrive den mest naturlige process i verden på - møde, tiltrække, close - og så kan du ellers blive ved med at ompakke det og omformulere det i en evighed som en marketer, hvilket du selvfølgelig også skal have i baghovedet. Omvendt kan der være fornuftigt at finde en metode, som resonere med dig, forklaret på en måde, som giver mening ud fra din personlighed. Der vil altid være folk som har taget rejsen, som du kan lære af, uden at det nødvendigvis behøver at være dig der sidder og kigger på en pdf eller video.

Du behøver heller ikke at sidde med så meget information nu, det er langt vigtigere,bedre og sundere at samle dine egne erfaringer ved at gå ud og prøve tingene, og så vende tilbage indimellem som reference og inspiration, når du støder på en udfordring. Hvor mange piger har du fx snakket med siden du læste dine 3 metoder? I sidste ende er forskellen på dem der forbliver fortabte i fantasien og så dem, der fx går fra at være jomfruer til at have haft sex med 50 piger, blot hvor proaktive de er omkring det. Hvor meget de tager handling, putter sig selv derud, ikke holder igen og giver slip:

"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf DeAngelo » tors 4. jun 2015 00:33

hvad er juggler methode ?
DeAngelo
Fætter kanin

Indlægaf Happytalk » tors 4. jun 2015 16:37