Er det en god idé at fortælle jeg er usikker på mig selv?

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

Er det en god idé at fortælle jeg er usikker på mig selv?

Indlægaf lars4444 » tors 10. maj 2018 01:18

Hej

Jeg skriver fordi jeg er i tvivl om, hvor meget jeg kan åbne mig op over for min kæreste omkring min usikkerhed før jeg kommer til at fremstå mindre attraktiv i hendes øjne, hvilket jeg selvfølgelig ikke er interesseret i.

Jeg bliver nogle gange meget usikker og nervøs, når jeg taler med andre folk. Jeg får fx svært ved at holde øjenkontakt, føler mig akavet og falder over ordene i munden. Det sker selv nogle gange når jeg taler med min kæreste og det kun er os to og vi har alligevel været kærester i 2 år nu.
Problemet er bare, at jeg har læst rigtigt mange steder, at det er et kæmpe turn-off for kvinder, hvis en mand er usikker på sig selv, nervøs, akavet og har dårlig selvtillid.

Det svinger meget i perioder hvor usikker jeg er, men lige for tiden er det ret slemt og det er ikke så fedt at skjule det over for min kæreste og lade som om der ikke er noget i vejen. Jeg er bare bange for hun vil synes jeg bliver endnu mindre attraktiv, hvis jeg åbner op og fortæller hende det og jeg kommer sikkert også til at tude, hvis jeg gør det.

Jeg har aldrig talt med nogen om det og tror at det vil være sundt for mig at snakke med nogen om det.
Og det føles umiddelbart som om min kæreste vil være den mest oplagt person at tale om det med.
Jeg vil bare virkelig IKKE have, at hun siger det videre til en veninde eller noget, fordi det er et meget ømt punkt for mig.
Jeg er bange for hun kommer til at sige det videre til en veninde, fordi hun engang sagde til sin veninde at jeg havde præstations-angst de første par gange vi prøvede på at have sex. Det var dog fordi hun var bange for at jeg ikke tændte på hende og derfor havde brug for at tale med nogen om det.

Min kæreste og jeg er begge i starten af 20'erne.

Jeg håber der er nogle af jer der har et par kommentarer.
lars4444
Nyklækket

Re: Er det en god idé at fortælle jeg er usikker på mig selv

Indlægaf Desire » tors 10. maj 2018 11:18

Kvinder er omvandrende bullshit-detektorer. Selvfølgelig kan du ikke skjule det for din kæreste. Hendes billede af dig er jo ikke en macho mand, der er mega selvsikker og har styr på alt...

Prøv at vend den om: Ønsker du virkelig en kæreste, som du ikke kan dele den slags ting med? Og ja. Kvinder tænder på selvsikre mænd. Men de tænder også på mænd, der er betænksomme, følsomme, ærlige, galante og tusind andre ting. Kvinder har 100 knapper. Vi mænd har et par få.

Psykologiske studier har vist, at det at dele sårbarheder er den stærkeste måde at skabe en dyb connection og rapport på. Et studier hvor forsøgspersonerne blev introduceret for nye personer, og tilbragte meget kort tid sammen, var der en langt bedre connection mellem de personer, hvor den ene part var blevet bedt om at dele sårbarheder. Det gør os menneskelige og likeable.

Din kæreste er ikke interesseret i din facade. Hun er interesseret i dig.
Dog vil jeg stærkt påpege, at der ikke er nogen grund til at forstå mine ord således, at du nu begynder at overdænge din kæreste med alle dine bekymringer. Jeg ville i stedet prioriterer selvudvikling vanvittigt højt. Definere dit problem. Hvad det udspringer af. Og arbejde med det ved at udfordre dig selv og din comfort zone.
Det er meget mere sexet at gøre noget ved sin angst end bare at gå med den.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Tilbage til Forhold og kærester