Athenas miniguide til netdating-game

Scoring med elektronisk grej

Athenas miniguide til netdating-game

Indlægaf Athena » ons 16. maj 2012 22:08

Jeg kan ikke udtale mig for alle piger, men jeg har lagt mærke til hvilke beskeder jeg normalt svarer på, selv hvis billedet ikke er helt optimalt.

Læs profilteksten. Hvis der er noget info om hvad hun laver i sin fritid, uddannelse, eller andet som du kan se er vigtigt for hende, så spørg ind til det. "Hej" er forresten den bedste åbner.

Når først hun har svaret, så sørg altid for at der er et spørgsmål med i beskederne, så i fortsat har noget at snakke om. Tit holder jeg op med at svare igen, hvis ikke samtalen flyder, hvilket den ikke gør, hvis jeg skal blive ved med at skrive "Hehe", uden at der er mere samtale - hvis du har startet samtalen, så er nu også værten, udfør din rolle.

Husk at du har ting i dit liv, som har værdi for dig. Sørg for at disse kommer til udtryk - jo mere det virker som om, at i ikke har brug for os til underholdning, jo bedre. Hvis du skriver noget lidt smadret, eller en joke som kan misforståes, så sørg for at have dine smileys i orden, så den ikke bliver misforstået. Hvis hun ikke har svaret dig første gang, så glem hende. Der er ikke noget værre end en person som skriver flere gange, uden at få svar. (Som om, at de ikke engang kan huske, at de allerede har skrevet!)

Tre spørgsmål som hurtigt bliver kedelige, og derfor burde undgåes :
Hvad laver du så til dagligt? (Det er stenet, fordi de fleste i forvejen har skrevet det i deres profiltekst, som du ÅBENLYST ikke har læst, hvis du skal spørge)
Hvad laver du? (Medmindre i har snakket sammen længe, og i så fald, så er det naturligt en del af samtalen)
Har du lyst til at skrive lidt sammen? (Medmindre du er monster lækker, så får du næsten med garanti ikke svar på den besked.)

Fortæl gerne om dig selv når du skriver, for så har hun også noget at spørge ind til. Og lad være med at smide for mange komplimenter afsted på en gang. Det er fint at nævne hun er smuk, eller lækker, eller what not, men lad det ikke være POINTEN i din besked. Sørg for at der er noget, der viser at du er interesseret i hende, og samtidig også noget som adskiller dig, fra alle de andre.

Kvinder elsker at fortælle om sig selv, er i alt fald min erfaring, så jo mere du kan give hende lyst til at fortælle om sig selv, jo større er sansynligheden for at hun svarer. Når ja, og hver opmærksom. Hvis hun fortæller dig, at hun skal noget stort om nogle dage, så spørg ind til det efter hun har udført det hun skulle. Det viser i er opmærksomme og reelt interesseret. Men gør det med måde, ellers bliver det creepy og stalkeragtigt.
Do not leave me in a room alone with an attractive man - I will seduce him.
Brugeravatar
Athena
Hoodoo Master

Geografisk sted: Copenhagen

Circes tillæg :-)

Indlægaf Circe » man 18. mar 2013 12:20

Tillæg til Athenas udmærkede kvindesyn på onlinedating:

Jeg vil tilføje, hvordan jeg benhårdt sorterer i brevpost og mine tanker omkring det. Det er mest i forhold til den indledende kontakt. Meget af det er indlysende og bare lidt sjovt. Baseret på virkelige hændelser :lol: Beklager, at det mere er en "what not to do" end en "what to do"... Jeg vil senere poste breve fra virkeligheden, som har virket på mig for også at tilføre lidt spirit/"go for it guys" til tråden 8-)

Skriv dit bedste dansk! Jeg læser nærmest ikke breve fra afsendere (eller tjekker deres profil), hvis de ikke starter sætninger med store bogstaver eller sætter punktum. Grelt eksempel fra virkeligheden: "hej du er lekker har du lyst til at skrive med en sød fyr og se hvad de føre til". Brevene ryger direkte ud medmindre gutten skriver, han er ordblind eller fra Østrig eller lign.. Det kan virke hårdt, men hvis en fyr kan skrive bedre, så forventer jeg det af ham, og hvis han ikke kan, så antager jeg simpelthen, at han ikke er særlig kvik.

Prøv ikke på at være sugar daddy! Invitation i første brev til; spaophold, sommerhus i næstkommende weekend eller en rejse til New York er ikke fedt. For det første kan den besked være sendt til 100 piger (så mange kan vi nok ikke være i sommerhuset) og for det andet er det creepy. Eksemplet kan skaleres ned, så budskabet er bare: servér ikke alle dine ressourcer på et sølvfad og slet ikke, hvis du skriver med en meget yngre pige, der fx er på SU! Så virker det underligt.

Send ikke sexhistorier! Det er klamt medmindre man har bygget flirten op til det niveau... Eksempel (fra virkeligheden!): "... jeg tager dig op og du får lov til at sutte og slikke min pik og mine spændte nosser .... jeg er klar du er klar ..... jeg vender dig om efter et stykke tid og tænger op i dig bagfra... jeg har et meget fast greb om dine hofter og din røv ... århhh vildt og godt at banke op i din fisse og klaske mod din numse .... fortsættelse følger :) hehe" Jeg behøver vel egentlig ikke uddybe!

Send under ingen omstændigheder billeder af kønsdele! Det afhænger lidt af hvilke sider, man færdes på, men generelt - det er bare ikke lækkert medmindre pigen er en horny tøs, der selv beder om at se det! Jeg undlader billedeksempel her :-)

Interesse er ikke til forhandling. MEN man kan sende et (interessant, funny, DHV) nr. to brev og håbe hun svarer. Det første brev kan være forsvundet i mængden. Men hvis hun skriver nej, så begynd ikke at argumentere imod!

Kør ikke på medlidenhed. Begynd for guds skyld ikke med at fortælle om, at du har haft en hård barndom, lige er kommet ud af et forhold og er ked af det, har nogle issues eller eksempel fra virkeligheden: "Nogle piger tænder ikke på min race, så jeg vil ikke skrive så meget endnu, da jeg ikke ved, om du har noget imod min race". Du skal ikke være en undskyldning for dig selv - don't lower your value!

Undgå lang svada og undgå 10 spørgsmål til girlie: Eksempel: "Jeg er en fyr på 27 år, jeg kommer fra bla bla bla".
eller "Hvor kommer du fra, hvad laver du så til daglig, hvad søger du hos en fyr (suk!), hvad træner du, er du til kaffe eller te?".
Man skal tænke, at det i første brev ikke er pigen, der skal sælge sig selv - det skal ham, der sender brevet. Man skal også gå ud fra, at pigen ikke har tid til at besvare de uinteressante spørgsmål - hvorfor skulle hun, hvis hun ikke ved, hvad hun investerer tid i? Hvis pigen svarer kan man altid begynde DHV og vende den til, at det er pigen, der skal kvalificere sig.

Hvad virker?

En anderledes overskrift.. De fleste skriver bare "..." eller forskellige versioner af enten "Hej" eller "Wow/Du er hot". Brevene forsvinder simpelthen i mængden og specielt, hvis man har fået nyt profilbillede og modtager mange breve på én gang. Jeg ville lægge mærke til det, hvis der pludselig stod "Leverpostej", "Jeg har en ligtorn", "Du går i fodformede sandaler?"...

Underhold! Kør evt. videre på den interessante overskrift. Onlinedating kan godt blive ret intenst og seriøst fra starten, når man skal finde ud af, om man passer sammen. Man dømmer enormt hårdt og de første breve er altafgørende. Faktisk er jeg så hård, at jeg fx sorterer fra, hvis manden ikke lige går op i træning, hvis han ikke rammer et særligt uddannelsesniveau eller lignende. Det er egentlig synd, men når man får så mange breve som pige, så er konkurrencen stor og de bedste vinder. Hvis det bliver sjovt og underholdende fra starten, så bliver jeg hængende...

Vellignende, nyere foto i første brev, hvis der ikke er et på profilen. Hvis du har et brev på profilen, så send et andet med i brevet. Jeg bliver irriteret og mister tålmodigheden, hvis billedet ikke tydeligt viser, hvem han er - man kan lige så godt finde ud af med det samme, om man tænder på ham. Jeg har fået tilsendt billede af en fyr med solbriller. Jeg skrev, jeg gerne ville se ham uden solbriller, hvis date overhovedet skulle komme på tale. Til det svarede han "Jeg har isblå øjne og dem gemmer jeg til dig, til vi ses!". Han røg ud med det samme - det kan jeg ikke bruge til noget. Øjnene siger for meget!

Foreslå noget anderledes, hvis I skal på date. Kaffe eller middag er lidt slidt.

Giv udtryk for nogle holdninger! Man må gerne forarge lidt, men bare hold det muntert og alle breve skal indeholde lidt flirt, så det ikke bliver en frygtelig seriøs diskussion. Det handler simpelthen om, at HBx tydeligt skal kunne huske fyren. Jeg har nogle gange skrevet 30 breve med en fyr, men da jeg samtidig skriver med 4-10 andre er det meget svært at huske dem, hvis det hele bare er "Jeg studerer x, træner lidt og jeg søger x".

Som Athena skriver: kommentér hendes profiltekst på en anderledes måde, skriv Hej xxxx - så hun kan se, det ikke er et copy+paste brev.
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard

Tilbage til Tinder, Online dating, SMS, phonegame