Tyk.

Scoring med elektronisk grej

Re: Tyk.

Indlægaf Kaizer » lør 11. feb 2017 13:32

Jeg skriver det, fordi jeg mener, det er nødvendigt for at hjælpe ham bedst, ud fra de information, der er tilgængeligt. Så enten troller du os og laver spil for galleriet, eller også er den virkelig gal.

Han primære problem var ikke inden for game. Det er ikke alle for hvem det er gavnligt, at bruge pickup. Det er blot glasuren på kagen, hvis fundamentet ikke er på plads, er det nyttesløst.

Han ville komme længere ved at lære at berolige sit sind igennem mediation, kost, motion, adspredelse etc., frem for at tænke over Pickup og alt det her herinde jf tankemylderet. Giv det en pause.

Dernæst så få perspektiv og nogle vigtigere, større ting i livet at gå op i end damer, især hvis disse andre ting er ting, som du mere selv er herre over. 'get bigger problems in life' .

Jeg vil også anbefale et kognitivt forløb, hvor han lærte selv at identificere sine destruktive tankemønstre, samt erstatte dem med mere konstruktive. Meget udspringer herfra.

Måske du også skal have supplerende hjælp til at bearbejde diverse ting. Måske medicin for angst. Ingen af os psykologer, pointen er at vi ikke kan og skal hjælpe dig her med de ting som er dybere og mere alvorlige, og som spænder ben for dig.

Det skal du selv gøre, og det skal du gøre på en anden måde et andet sted end igennem et pickup apperatus.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Desire » lør 11. feb 2017 14:24

Jeg er helt enig med Kaizer her. Ingen af os er psykologer og vi er ikke i stand til at diagnosticere en mand over forummet. Men Pickup er ikke for alle, og der er også tidspunkter, hvor det vil give mere mening end andre.

Jeg har fortalt utallige fyre herinde, at de bør fokusere mere på at skabe et solidt fundament, før de bør begive sig i kast med at lære at score kvinder effektivt. Man skal lære at kravle, før man kan gå.

Næsten alle som starter med Pickup går igennem nogenlunde den samme udvikling. Uden at gide gengive hele scenariet, så oplever mange i starten en åbenbaring og en ny verden åbner sig for en. Men når først man har fået foden indenfor, så begynder man også mærke presset. Presset ved at skulle skabe resultater, presset ved at blive afvist RIGTIG meget, presset ved at skulle skubbe sine grænser og sin komfort zone konstant. 8-9/10 som kommer ind i den her verden giver hurtigt op igen, fordi de ikke har hvad der skal til eller ser sig tilfredse efter at have fået en enkelt eller et par kvinder med hjem - måske en kæreste. Andre giver op, fordi de bare ikke vil lægge arbejdet i det.

Under alle omstændigheder er det en lang og hård rejse. Især for dem, som har et dårligere udgangspunkt. Og har man ikke styr på sit fundament, så vil det på ingen måde blive en særlig fantastisk rejse, før man får styr på det. Og helt i tråd med Kaizer, vil jeg i sådanne tilfælde langt hellere anbefale at arbejde med disse mere essentielle ting end at fokusere på at trække pussy med hjem hver weekend.

Tag at læs: "Feel the Fear and Do It Anyway".
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf JollyJumper » lør 11. feb 2017 18:35

Selvfølgelig er der hjælp at hente andre steder, men jeg har sgu selv været ret langt nede, og game - sammen med mange andre ting - har været noget af det bedste. Hvis han er en 30-årig jomfru, kan det nok hjælpe en del at få bare en enkelt med hjem i seng som noget af det første, og det er nok også tilfældet, hvis han er nogle år yngre.

Når det så er sagt, er det sikkert et godt råd at lade være med som det primære (eller eneste) at fokusere på at få en masse med hjem eller en kæreste, hvis det er det, I mener? Personligt ser jeg mest pickup som et middel til at overvinde frygt og få mere selvtillid og selvværd. Det tror jeg bestemt, man kan få af game. Men her taler jeg daygame og nightgame med ærlighed og integritet og uden alkohol - ikke at sidde og swipe på tinder. Og selvværd betyder selvfølgelig at være glad uden nogen særlig grund - ikke at have et oppustet ego, fordi man har scoret en masse damer eller har en flot bil eller sådan noget.

Jeg var selv hos en psykiater som 22-årig, da jeg aldrig havde scoret nogen, og da psykiateren fandt ud af det, sagde han, at jeg skulle tage til nogle massagepiger og købe sex. Det gjorde jeg så, og jeg ved ikke om det var decideret skadeligt for mig, men mon ikke det er bedst at score en på en mere normal måde? (Jeg scorede først rigtigt, da jeg var 28). Han ville også give mig nogle lykkepiller af en slags, men jeg droppede dem hurtigt igen for at lave Silva-Metoden i stedet.

Kognitiv terapi er en af de ting, jeg ikke har sat mig så meget ind i endnu, men ifølge den simple udgave af Wikipedia er det:
"Cognitive Behavioral Therapy (CBT) is a type of psychotherapy which is used to help people change thoughts, feelings and behaviors that are causing them problems.[1] Psychologists task patients to try out different situational coping skills and help patients to acknowledge, then challenge those problematic thought patterns, feelings and behaviors. [2] CBT refers to many types of psychotherapeutic systems that deal with cognitions, interpretations, beliefs and responses. Those systems come from strategies commonly used in cognitive therapy and behavior therapy, combining them. [2] It is used to try to change problem-causing emotions and behaviors.[3]

It can be used to treat mood disorders (like depression), personality disorders (like borderline personality disorder), posttraumatic stress disorder, eating disorders, obsessive-compulsive disorder, phobias and drug addiction. CBT can take place one-on-one between a therapist and a client, during group therapy, or online."

Så jeg synes, det lyder som om, at masser af det anbefalede læsning + inner game-teknikker inden for game kan hjælpe en til det samme. Kommenter gerne på dette, hvis I ved mere om CBT. Men hypnose og NPL (fx mp3-filen Selvtillid af Jeppe Schjøtz eller Unstoppable Confidence af Ross Jeffries) og de råd, man får i fx Feel the fear and do it anyway, Wayne Dyers bøger og lydbøger, The Psychology of Achievement af Bryan Tracy og på et Silva-Metoden-kursus (der er også bøger om Silva-Metoden) synes jeg da har ændret mine tankemøstre, mine følelser og min adfærd (hvis man lytter til Selvtillid af Jeppe Schjøtz hver aften, skal man være langt ude, hvis det ikke hjælper - i hvert fald hvis man har læst og bruger alt ovenstående også).

Personligt tror jeg altså, at det er godt at approache, uanset hvem man er, men om det så er godt at rode sig ud i en masse følelsesmæssig involvering med kvinder, er selvfølgelig mere tvivlsomt.

Hvem skulle man føle sig presset til at få resultater af, Desire? Ens wings? Personligt kørte jeg mest solo (har dog faktisk mest lavet tai chi og arbejdet for at betale gæld af de sidste 2½ år), og hvis han kan det, kan han vel fint tage det i sit eget tempo. Ja, det kræver vilje, men her hjælper teknikkerne, den nye viden, hypnose, de nye tanker osv. Hvis han har råd til en psykolog, kan han da også prøve det, hvis han da ikke allerede gør det. Jeg synes da det virker som om, at han er på rette vej hans fortid in mente.

Når du læser bøgerne, så tag evt. en klap for øjet (eller brug hånden for at prøve uden at skulle ødsle 30 kr. bort hos Matas). Følgende er fra A Course in Light Speed Reading af Joseph Bennette:

9. Eye Patching - Balances brain hemispheres for wholebrain
activities. Place the patch on one eye for several
minutes (10-20 minutes) then place it over the other eye for
the same amount of time. This is an exercise that can bring
about greater results than the improvement of the reading
experience. Patching alone has been shown to improve
reading speed and comprehension.
If you continue to see life as you have always seen life, you
will continue to get from life what you have always gotten
from life. Until you change your basic thought processes
about life you will continue to experience life as you have
always done. Patching the eyes provides your brain with a
new perspective on life. Even for a short while, patching
can significantly change your perspective and your
underlying paradigm (beliefs). Eye Patching tends to
balance brain hemispheres. What most people will first
experience with eye patching is an increase in visual acuity,
a sense of “lightness” in the room, and an overall lessening
of stress and strain on the eyes.
With one eye patched, one brain hemisphere tends to
become hypersensitive (intensifying) while the other seeks
to compensate, becoming hypo-sensitive (lessening). This
imbalance creates a state wherein the person has two
completely different concepts of the perceptual world. One
concept is that being directly fed from the uncovered eye to
the brain. The other concept is that being shared from the
uncovered eye - through its governing brain hemisphere -
to the other brain hemisphere. This condition strengthens
the communication bridge between brain hemispheres and
tends to create a paradigm shift (a change of thought
patterning).
Some conditions that seem to improve after eye patching:
Obsessions Conflicts
Compulsions Chronic Anger, Rage
Fixations Chronic Fears (phobias)
Chronic Fatigue Chronic Pain
Chronic Intrusive Thoughts Chronic Grief & Sadness
Chronic Anxieties Chronic Frustrations
Chronic Depression Chronic Substance Abuse
Excessive Mind Chatter Chronic Over/Under Weight

Og en hurtig smagsprøve på Silva-Metoden får du ved at google "silva method free centering exercise download" eller noget i den stil. Der er vist nogle forskellige versioner derude for tiden. Men suppler evt. med bøgerne - tjek biblioteket.

Nå, det må være rigeligt tekst i denne omgang...
JollyJumper
Happy Meal

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf Creamyhuggy » lør 11. feb 2017 19:45

Jeg er 26, mine værste problemer er overstået for længst, men ja, inden i hovedet er jeg stadig bare en fed druggie, og det kan godt være i mener man kan få hjælp til det andre steder, men jeg lader ikke et par gamers fortælle mig jeg skal stoppe med at prøve, at finde lidt kærlighed fordi de mener man skal have et eller andet fundament i orden først.

jeg har været til psykologer, jeg har forsøgt hypnose, jeg har haft coaching, jeg har læst måske.. 10-15 forskellige underlige bøger, det eneste jeg har fået ud af det er, JO det har givet mig en refleksion om hvordan tingene fungere, jo det har hjulpet mig til at se ind i mig selv, finde min problemer, arbejdet på dem, stoppe et uanet selvdestruktivt tankemønstre, men bedst af alt har det givet mig en idé om, at udover det, at få indsigt i ting, hjælper det ikke en skid, noget af det, psykologer kan nemt udskiftes med google hvis du spørger mig. - for mig handler det om moment, disciplin og at vide hvad du går efter.

Grunden til jeg er her, fordi det virker som om der bliver sat spørgsmåltegn ved, som i at, jeg gerne vil finde lidt kærlighed, hvad skal jeg sige, overhovedet ikke hver weekend dog. og det har jeg haft nogle konkrete spørgsmål til, også har jeg måske givet for meget information om hvordan og hvorledes, irrelevant information, reélt set. jeg er måske ikke den bedste til at formulere hvad det er jeg vil, kort og kontant.

jeg ser desværre nok lidt ned på folk der lever i det her "game" - Kan ikke helt sætte fingeren på hvorfor, men jeg kommer aldrig til at være en "gamer" det virker meget overfladisk for mig, og det tror jeg ikke er fordi jeg er sådan lidt små syg i ansigtet - Men der er noget over livsstilen jeg finder nedværdigende, undskyld hvis jeg træder nogle over fødderne, det bare min holdning.

jeg havde nok en forvetning om "the game" "kunsten i at score damer" - er lidt mere nuanceret end kun at hente 100 damer hjem, men bare at udvikle nogle nye kompetancer, det handler vel ligeså meget om at hjælpe hinanden som at hjælpe sig selv, det ihvertfald min opfattelse.

tusinde tak for responsen om noget, har sat pris på det. :-)
Creamyhuggy
Gummi Tarzan

Indlægaf Desire » lør 11. feb 2017 20:26

Du har helt sikkert gode refleksioner, og du har ret i (i hvert fald) én ting; du lærer ikke meget af at sidde og læse. Praktisk erfaring er vejen frem.

Dit skriv taget i betragtning, så nej, du er ikke særlig god til at formulere dig kort og præcist, men mon ikke du kan få styr på det ;)

Jeg synes ikke det er fornuftigt at dømme "game" og "gamers" uden at kende bedre til det. Hvor mange herindefra har du mødt? Langt de fleste, der bliver "gamers" er i virkeligheden bare mænd i en situation lignende din, og vil egentlig bare gerne finde en sød pige. Ikke desto mindre, får man erfaring af at prøve ting MANGE GANGE. Lidt ligesom, at du bliver bedre til at køre bil ved at gøre det hver eneste dag - ikke ved én enkelt tur på motorvejen. Derfor giver det også mening at forsøge sig med en masse kvinder. Om man vil have sex med 100 kvinder, er jo helt op til en selv. Men det ligger sådan set til mandens natur rent biologisk at have mange seksuelle partnere, så det er nok snarere dit syn/din holdning, som er påvirket af dine erfaringer og samfundet, snarere end at være mere "rigtige".

En af de vigtigste læresætninger i game er: Efterlad hende bedre end du modtog hende. Det har jeg lært alle jeg har undervist, og det er min klare overbevisning, at størstedelen følger denne grundregel. Og selvfølgelig er vi også af og til nogle assholes. Det sker. Vi er mænd. Og vi er mennesker.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf JollyJumper » søn 12. feb 2017 11:33

Jeg synes også, at der mangler lidt belæg og hjemmel for påstanden om, at Creamyhuggy ikke bør game eller tage på date eller hvad det nu er, I helt konkret mener, han ikke bør gøre, Kaizer og Desire. Lidt erfaring/empiri eller henvisninger til litteratur eller et eller andet, der retfærdiggør påstanden. Konkrete eksempler på folk, der har rodet sig ud i noget lort ved ikke at have fundamentet på plads. Synes ikke, I er særlig konkrete. God akademisk argumentation (skulle du ikke til at skrive speciale, Kaizer? :)) kan måske hjælpe kommunikationen, som indtil videre lader til at fornærme ham mere end hjælpe ham.

Og hvorfor kan game ikke være til nytte allerede nu? Man mindsker jo sin angst ved at gøre modige ting. Skal han gøre andre modige ting eller hvad?

Jeg mente selvfølgelig ikke, at vi skulle diagnosticere ham i nogen lægelig forstand, jeg synes bare, der skal være en klarere beskrivelse af, hvornår man bør game, og hvornår man ikke bør game (eller bare tage på dates), hvis det er ens anbefaling. Jeg har stadig ikke forstået, hvorfor det kan være farligt for ham, udover at man selvfølgelig kan blive såret, når man knytter bånd til pigerne og det ikke går, som man håber.

Ikke for at være på tværs, men jeg er selv lidt frustreret over, at jeg ikke ved, hvad I mener.
JollyJumper
Happy Meal

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf Weqas » søn 12. feb 2017 12:35

Game har ændret sig meget med tiden. I gamle dage handlede det om at kunne køre en upersonlig rutine som virkede. Der var personlighed, ærlighed, nærvær osv. i mine øjne ikke rigtig en del af det. Og den del af game vil jeg give Creamyhuggy ret i ikke er særlig appellerende. Men det er nu nogle år siden og game har udviklet sig meget. Jeg har været ude med nogle af de store i tidernes morgen og ens for alle dem var, at de simpelthen havde brugt game til at udnytte sit potentiale. De havde arbejdet med sig selv til de havde fundet noget indre ro (som man kunne se på kilometers afstand), de havde fundet den stil som passer bedst til dem. Generelt har de på alle parametre arbejdet på at være den bedst mulige version af sig selv. Fuck pigerne... Men bedst mulig udgave af sig selv. Derfor kom pigerne let til dem.

I bund og grund prøver jeg at sige at pigerne er motivationen for at finde den bedste udgave af sig selv, men i sidste ende skal man gøre det for sin egen skyld.
Weqas
Fætter kanin

Indlægaf vUlpeS » lør 13. maj 2017 01:25

"Skal man lyve om alting?"

I min erfaring er svaret entydigt JA! Man skal smøre tykt på, og man skal over- og underdrive korresponderende, således at noget vil krystallisere sig hos modtageren. F.eks. lyver jeg altid om størrelsen på min penis; jeg siger mere end almindeligt ofte, at jeg går i støttegruppe for mænd med små, skæve penii, og at jeg efterhånden har fået en del venner dernede.
Jeg lyver, når jeg siger, jeg er Aggressive Street Pilates-instruktør.
Jeg lyver, når jeg påstår, at jeg har en rumraket stående ude i gyden.
Jeg lyver om, at jeg er afhængig af world of warcraft, og at jeg er ven med Julio Iglesias.

Men resten af tiden, der er jeg sådan virkelig, overdrevent, rigtig meget mig selv på godt og ondt, og pinligt ærlig omkring det (det har jeg faktisk engang fået skæld ud for, lol). Det skal man aldrig frygte at være, for den man er helt inderst inde, er sgu god nok, og du VED det, chief!.

Se på det sådan hér: Hvis hun ikke kan li' dig, så kan hun ikke li' dig, og så er du alligevel bedre tjent uden, for så ser hun kun overfladen. Hvis hun godt kan li' dig, jamen så er dét jo bare fint.

Det er det sekundære. Det primære er, at du begynder at se dit problem i øjnene, og gør noget ved det. Aktivt og fokuseret.
Ser du; den reaktion, du frygter at møde i andre mennesker, det er den reaktion, du giver dig selv til daglig. Du er nederen overfor dig selv, og fordi du bare er en (ganske givet ganske veludviklet) primat, så hæfter alt det her sig fast i dig og afføder angst. Psykedeliske stoffer er ikke synderen hér; de har imidlertid forstærket noget, der allerede var i dit sind i forvejen. Fjenden er en virus, der er røget ind i dit styresystem.

Det kommer til at tage tid og indsats at tabe sig og blive bedre til at være god ved dig selv, og det skal du være indstillet på. Forskellen på alpha- og betamentalitet (jeg er ikke meget for alle disse pop-udtryk, men i mangel af bedre...) ligger i vedholdenhed og vision. Men du skal altså gøre noget ved dine issues. Ændre dig indtil du vitterligt ER den person, som du ønsker at være (eller bare tæt på-agtigt; tæt på er bedre end langt fra).

Jeg fornemmer, at du søger efter noget uden for dig selv, som du i grunden burde lede efter INDE i dig selv. Problemer kan ikke swipes væk, de kan ikke spises væk, og de kan ikke ryges væk. Man må gå det i møde, og man må ofte ofre noget bekvemt for at nå sine mål. Fuck White Privilege; stop being a lazy cunt; dry those tears away with griptape; quit being thirsty and start being hungry.
Det ene øjeblik er det "fyre forstår bare ikke signaler" og yadda yadda yadda og det næste er de sure over, at man er kravlet ind ad deres vindue (kun iført balaclava) for at kysse dem godnat mens de sover.
Brugeravatar
vUlpeS
MacDaddy

Geografisk sted: Lænestol

Foregående

Tilbage til Tinder, Online dating, SMS, phonegame