At være lykkelig i sidste ende?

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

At være lykkelig i sidste ende?

Indlægaf DML » fre 22. dec 2017 01:59

Erfarende selvudviklingsmennesker – hvad gør jer lykkelige?

Nu har jeg efterhånden oplevet meget. Stort set opnået hvert enkelt mål jeg har sat mig for, men jeg synes aldrig rigtigt man bliver lykkelig I sidste ende.

Sportsmæssigt ramte jeg mine mål, da jeg var mindre.
Økonomisk når jeg mine mål og kan mere eller mindre gøre hvad jeg har lyst til
Har altid haft et kæmpe netværk med mange tætte venner og veninder
Karrieremæssigt og pige mæssigt er på vej.

Jeg synes bare at når man når ens mål er man ikke tilfreds og vil have mere, hvis I forstår? Jeg er aldrig rigtig glad når jeg opnår hvad jeg opnår, men mere vil have mere. Jeg synes personligt aldrig at jeg er tilfreds med hvad jeg har, men i stedet kæmper en lang kamp for mere og mere. Men mere gør mig bare ikke rigtig lykkelig.

Hvad har I gjort for at blive lykkelige og hvad tror I der skal til?

Dyb post I know – sorry haha
Are YOU living a life you want to relive?
Brugeravatar
DML
Konge af Burma

Re: At være lykkelig i sidste ende?

Indlægaf Desire » fre 22. dec 2017 08:58

Carpe Diem?

Du bliver aldrig lykkelig af at chase noget, der ligger foran dig. Det er godt at opnå sine mål og altid bevæge sig frem i livet. Det bør dog være mere med tanken om at føre det liv, du mener er mest spændende og ikke for at blive lykkelig. Lykken kommer indefra og handler om, hvordan du forholder dig til det sted du er lige nu.

Prøv at studere noget østlig filosofi.

I Vesten er de fleste blevet overbevist om, at lykke er at have det godt hele tiden. Vi viser på SoMe, at vi har et fantastisk liv. Når vi har det dårligt flygter vi lynhurtigt og doper os med 'fun', som er en midlertidig lykkefølelse, som vi har erstattet med den permanente:

Korr forklaret: https://youtu.be/UjsVRh2LzQs

Det lyder på dit indlæg som om, at du har oplevet alt man bør. Er du ikke i start tyverne ligesom mig? I så fald mener jeg, at du har en forkert indstilling. Uanset hvor mange lande jeg har rejst I, hvor mange kvinder jeg har kneppet osv. tror jeg på, at jeg er dybt uerfaren og har tonsvis af ting at lære.

Hvis du sætter et mål om at have mange penge, så kan det lykkes på 1 år. Hvis du sætter et mål om at sprede en masse glæde ved at deltage i velgørende arrangementer, kan du gøre dette i mange år.

Jeg sætter meget mål om at lære. For man kan aldrig have lært alt.

Med PU startede jeg med et mål om 10 piger. Det har trinvist ændret sig. I dag er mine mål mere fokuserer på kvalitet, og langt mere innergame. Jeg vil skabe de bedste forudsætninger for, at jeg lever op til min del af ligningen, for at en kvinde føler sig tryg, tiltrukket, udfordret und so weiter, uden at jeg skal være bevidst om mine handlinger konstant.

Søg udover den Vestlige verdens simple verdenssyn. Hus, have og bil er ikke lykke.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf DML » fre 22. dec 2017 13:28

Bliver først 20 i år, men kan godt se hvad du mener. Godt post som altid - jeg tager det til eftertanke. Tak!
Brugeravatar
DML
Konge af Burma

Indlægaf Happytalk » lør 23. dec 2017 09:37

Hejsa.. jeg vil lige dele min egen holdning her. Den repræsentere ikke noget system, det er blot mine egne tanker om emnet.

Målning af lykke: indenfor klassisk coaching bliver du tit bedt om at måle din glæde på en scala fra 1-10, hvor 10 for de fleste nok er lidt naiv tilgang og 6-7 er mest normal.

Der er to former for glæde i mit liv:

1. Ro i livet

2. Når 1 er på plads, så er der overskud til at lave sjovere ting, der gør mig lykkelig.

Hvis vi ser på 1 først, så her den nogle underpunkter:

1.a: Jeg synes altid det er vigtig at der er succes i to ud af tre punkter, der er som regel et af dem man halter eller kan gøre bedre:
1.a.1 Bolig(tag over hovedet)
1.a.2 kæreste/damer
1.a.3 og job.

Det er lidt inspireret af machlovs behovspyramide. Jeg synes det er nemmest at opnå nye mål i livet, når der er styr på to af dem og jeg ikke skal bruge energi på at gøre noget ved de områder. Så har jeg kun ét område hvor jeg måske gerne vil forbedre nogle ting i.

Eksempel 1: Nu har jeg kæreste og et godt sted at bo, så er det karrieren jeg vil fokusere på. På den måde er der kun ét fokus område af gangen. Det skaber RO og gør det nemmere at fokuser på én ting af gangen.

Eksempel 2: Du har styr på arbejde og byen indenfor gå afstand. Du vil gerne blive bedre til kvinder og arbejder på dette.

Punkt to: Jeg laver kun ting der proaktivt gør mig glad. Det er enten hobby eller lærer nye ting om min hobby.

------

3. Hvad gør mig så IKKE lykkelig eller samme følelse, som du beskrev i starten? Typisk når jeg har sat nogle mål, som ikke er vigtige nok eller ligegyldige. For når målet bliver opnået, så har det ingen værdi.

4. Det kan også være svært at definere lykke i forbindelse med PUA, fordi den lykkefornemmelse du får ved at score/komme i en pige er så kortfattet. Det er blot et adrenalikik, lige indtil næste gang du går ud og gør det igen. Selvfølgelig har det et langsigtet mål, at du har evnerne til at score din drømmepige, når du engang møder hende. Men lige Nu-og-her, så kan det føles tomt.
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Chuck Norris

Indlægaf DML » søn 24. dec 2017 03:25

Gode tanker! Tak for inputtet. Det har givet mig nogen flere refleksioner.
Brugeravatar
DML
Konge af Burma

Tilbage til Innergame