Guide til et alpha mindset

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Guide til et alpha mindset

Indlægaf Leisure Pirate » ons 18. jan 2012 20:19

Der har været meget diskusion af hvad det vil sige at være alpha. Posten handler om hvilket mindset som ligger bag enhver alpha opførelse og hvordan man kan indøve dette mindset - til gavn for ens pickup skills men også stort set alt andet. Mindsettet er i sig selv utroligt attraktivt for piger.

Det er især til dem der er:

• Forsigtige
  • Ikke kan lide at tage kontakt til folk
  • Ikke har gennemslagskraft
  • Ikke har kontrol i deres liv
  • Ikke har kontrol med dating

Det fælles problem er at de ikke har et alpha mindset. Men hvad er et alpha mindset?

På TGO har der været mest diskusion om taktikker til AMOGing, alpha kropsprog og dominans i sengen. De taktikker virker desværre ikke hvis man ikke har grundlaget i orden. Man kan sagtens stå med rank ryg, benene spredt 1,5 m fra hinanden - men hvis man egentlig er usikker og kun kan tænke på om hun synes godt om en, så virker de taktikker ikke. På den anden side kan man have dette mindset, vide intet om game og sagtens kunne score.

Alpha og dominans
En alpha er ikke bange, er sig selv og gør hvad der passer ham. Men er det nok? En fyr kan være kæmpe stor og ikke være alpha. En fyr kan være voldelig og kriminel og være totalt ligeglad, men gør det ham til en alpha? Hvad nu hvis han også er narkoman og lugter af pis. Er han stadig en alphahan?

En alpha har kontrol over sin egen verden. Han er centrum for sin egen realitet. Han er ikke nødvendigvis kæmpestor og voldelig. Men han har INDFLYDELSE i verden omkring ham. I virkeligheden er et alpha mindset noget der gør at man har indflydelse: Desto mere indflydelse man har i sin omverden desto mere alpha er man.

Efter den definition er en person som statsministeren ret alpha. Er han sygt god til at score? Måske, måske ikke. Havde han domineret sit dating liv ligesom han har domineret andre dele af hans liv så havde han sgu nok kunne hive noget fisse hjem.

Nogen har kontrol over store finansimperier og andre har knap nok kontrol over deres egen hygiejne eller sundhed. Og mange af dem der havner herinde, er her netop pga af manglen af kontrol i væsentlige områder af deres liv.

Det handler IKKE om at være cocky funny, at få den anden ned med nakken (ego) eller at få ret hele tiden (ego), da det er udtryk for usikkerhed. De er negative og for meget af den slags vil ikke gavne ens pickup skills. Det handler om at skabe sine omgivelser så de passer til ens ønsker.

De følgende tre skridt beskriver hvordan positive alphaer helt grundlæggende tænker og gør, om de er bevidste om det eller ej.

Første skridt - ønske
Det første skridt er at have et ØNSKE. Er det intet ønske er der ingen vilje til handling. Det lyder måske banalt men det er faktisk ret essentielt. Kernen i mange fyres mangelende succes (i hvad som helst) er fordi de ikke har for vane at forestille sig hvordan deres situation HER OG NU kunne forbedres. Hvordan ser din verden omkring dig lige nu ud ideelt set? Hvis man ikke gør dette er det blot en vane. Man sidder og keder sig og håber noget sker eller nogen tager et initiativ. Gør det til en vane at tage initiativer selv!

Allerede i første trin i alpha mindsettet har vi en attraction switch som ikke får nok opmærksomhed – AMBITION og INSPIRATION.

Andet skridt – ansvar og handling
Det næste trin er at TAGE ANSVAR for sin egen situation og TAGE HANDLING. Igen det lyder simpelt. Men man får ingen resultater uden handling. En alpha tøver ikke med at tage handling når han ved hvad han skal gøre. Han tøver måske ikke engang hvis han ikke ved hvad han skal. At tøve for længe, finde på undskyldninger eller opgive er ikke alpha. Det er nemt at sige "ej jeg gør det lige en anden dag, ej det er for meget arbejde eller puha det kan nok ikke lade sig gøre". Det er nemt, men ikke alpha. Det er mere alpha at slå tankerne fra og springe ud i det. At stole på at det nok skal gå, at man klarer de forhindringer der måtte opstå. Ikke frygte nederlag, for det betyder ikke noget. Det der betyder noget er at man har prøvet. SCREW IT, JUST DO IT, som Richard Branson udtrykker det.

Det essentielle her er at man ser verden som noget man kan ændre på hvis man tilfører kraft til sin vision. At tage handling svare til at tilføre kraft. En kraft er handling i en bestemt retning. For at være mest effektiv skal der tilføres så meget handling på så kort tid som muligt.

Analogi: Hvis du onanerede et strøg per dag, hvor lang tid ville det tage dig at opnå orgasme?

Der er en TÆRSKEL af kraft man skal over før det giver noget. I pickup kan man gå ud uge efter uge og lave et eller to halvhjertede approaches. Hvor lang tid går der før man opnår resultater? De fleste kunne sagtens skrue 5 til 10 gange op for deres handling.

Tredje skridt – inddrag andre
Det sidste punkt er evnen til at inddrage ANDRE til at ændre verden til at ligne ens vision. En alpha har indflydelse på andre. Hans stærke ide om hvordan tingene skal være gør at han har stærke meninger. Man ser tit i grupper at den der har den stærkeste mening får gruppen med sig. Alphaen er god til at får andre til at arbejde for hans verdensbillede. Han er god til at få compliance. At få compliance er fx at en pige til at holde en øl for en. At tage opvasken i mens du gør noget vigtigt. Alphaen er god til at uddelegere opgaver. Det betyder ikke at han er ubehagelig eller nægter at lave noget selv. Det handler om at få morfet verden hurtigt og effektivt, ikke om hvem der gør det.

De fleste andre har ikke engang en fast ide om hvordan de kunne tænke sig deres situation. Derfor vil de blive suget ind i den person som har ens stærk ide om hvordan verden skal være.

Det sidste trin er essensen af alpha opførsel. De to andre trin er nødvendige for det sidste trin.

Vær ikke bange for at kræve noget af pigerne! Tvært imod. Når du er sammen med en pige er det dig der regerer. Du arbejder for at du og hende skal have det fedt og du aktiverer hende i opgaverne. Det giver kun mere attraction at hundse lidt med dem. Du vil opleve at de ofte vil nyde at gøre ting for dig.

Opsummering
Alpha mindsettet består af:

• En person med en stærk ide om en ideel situation.
  • Viljen til at tage ansvar for denne situation, tage handling og bruge energi på at morfe verden omkring ham for at opnå den ideelle situation.
  • Evnen til at drage andre ind i at ændre verden til hans ideelle billede.

Øvelse for at blive alpha
Tag et lille område af dit liv, start med noget fysisk som din kontor plads eller dit soveværelse, og forestil dig den ideelle situation. Derefter tag den nødvendige handling der skal til for at morfe realiteten til din forestilling. Så har du taget kontrol af et område og nu skal du bevare kontrollen over det. Når det er gjort kan du udvide til flere områder, fx dit køkken eller toilet osv. Igen udvid det til andre domæner af dit liv: dit fritidsliv, dine venner og familie (fx inviter dem på middag), og i sidste ende igennem alle stadier af dit pickup. Denne øvelse gør at man langsomt får en alpha mentalitet. Kontrollen i de forskellige områder af dit liv vil flyde over i dit dating liv.

Hvordan relaterer det til PU?
Husk at det største udbytte kommer hvis du også bruger principperne når du er i en pickup situation. Det vil sige at du tænker hvordan kan situationen blive bedre? Måske er det sent og det er tid til nogen mad -> bounce, måske er det tid til at close -> close, måske er det tid til at i danser -> dans, måske har du lyst til at i ses i fremtiden -> timebridge. Det handler dybest set om at eskalere med handling.

Et simpelt eksempel kan være:
En alpha sidder i en bar med sine gutter. Han ser nogle piger. Han tænker, det ville være nice hvis vi havde nogle piger her ved vores bord. Han udtænker en snedig plan og udfører den: han går over og inviterer pigerne over til deres bord. Han finder aldrig TGO da han har nok piger i sit liv.

En beta sidder i baren med sine gutter. Han ser nogle piger. Han tænker gid de ville snakke med mig. Gid jeg var mere awesome. Senere går han hjem alene.

Hvem vælger du at være? Forestil dig hvad der kan gøre din verden bedre lige her og nu. Tænk over det. Gør det til en vane. Og vid at med handling kan du manifestere din vision!
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Re: Guide til et alpha mindset

Indlægaf Fætter Stream » fre 27. jan 2012 17:07

Jeg har altid undrer mig over at den her post og dens "mor" på TGO fik så lidt kommentarer. IMO er det alt innergamle samlet i en enkelt post.
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf kristian_ » tors 23. feb 2012 14:26

nice lille artikkel :D

Kan faktisk se de ting der står skrevet, er noget jeg har arbejdet på, nok mest ubevidst, men det har hjulpet på dating, selvtillid, osv.

Har siden nytår udfordret mig selv. Det har altid startet med et ønske, som du beskriver i punkt1. feks. Ville jeg gerne haft startet til kampsport, men var nerivøs for det, dog gjorde jeg det!. Jeg ville gerne hen til en pige som inviterede mig hjem til hende, men jeg turede ikke, men det var mit ønske at tage hen til hende, så jeg gjorde det!
Der har været flere gange hvor jeg bare har gjordt tingene fordi det var det jeg ønskede og så lagde jeg bare tankerne bag mig og sagde til mig selv "Det en udfordring, tag den ellers kommer du ikke videre med dig selv!".

At tage ansvar og handling er også begyndt at blive mere en del af mit liv.
Et godt ekempel er at jeg skulle hen til en flirt efter arbejde og skrev følgende til hende "Hej babe, jeg er hos dig om en times tid og jeg skal nok sørge for at tage noget mad med".
Vidste faktisk ikke hvad for noget mad jeg skulle købe eller hvad hun kunne lide og det er sådan noget der ville haft gjordt mig usikker før i tiden.
Derfor havde jeg helt sikkert skrevet noget i denne still istedet "hej babe, jeg er hos dig om en times tid, skal jeg købe noget mad med? og har du nogle forslag?".
Eller ved ikke om det er et godt eksempel, men det viser da jeg tog et ansvar og gjorde handling ud af det, uden at tænke "hva nu hvis hun ikke ka lig det og bla bla bla", jeg kunne lig det!!!. Fik skide god respons på det, da maden passede lige i skabet, heldigt nok haha :D

Sidste punkt, er mit svageste punkt, men er da lige blevet åbnet op for hvad jeg skal til at arbejde videre med :D
Citat::De fleste andre har ikke engang en fast ide om hvordan de kunne tænke sig deres situation.
Jeg kan kun være enig, jeg har ikke altid en ide om hvordan jeg gerne ville have situationen skulle se ud lige i nuet og derfor narturligvis heller ikke kan vende situtionen om til min forestilling.
Hvis den anden person er stærk, har jeg selv mega svært ved at fremstå stærkere! Derfor ville jeg aldrig blive en rigtig alpha med de tanker. Men lidt mere alpha kunne jeg godt bruge.
Findes der nogle gode øvelser til at blive bedre på punkt 3? Syntes ikke helt jeg forstår det du har skrevet under "Øvelse for at blive alpha"?
Kunne godt tænke mig et par eksempler man kunne øve sig på ved vennerne og sin flirt.
kristian_
Happy Meal

Indlægaf Hvidtiger » lør 28. jun 2014 21:19

Super fed artikkel!! :-)
Nøglen til succes = En cocktail af Handling, Viljestyrke, Tro, Ærlighed og sidst men ikke mindst TÅLMODIGHED!!!! - Hvidtiger
Hvidtiger
Nyklækket

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf tiger » tirs 15. jul 2014 22:17

Leisure Pirate skrev: Tag et lille område af dit liv, start med noget fysisk som din kontor plads eller dit soveværelse, og forestil dig den ideelle situation. Derefter tag den nødvendige handling der skal til for at morfe realiteten til din forestilling. Så har du taget kontrol af et område og nu skal du bevare kontrollen over det. Når det er gjort kan du udvide til flere områder, fx dit køkken eller toilet osv. Igen udvid det til andre domæner af dit liv: dit fritidsliv, dine venner og familie (fx inviter dem på middag), og i sidste ende igennem alle stadier af dit pickup. Denne øvelse gør at man langsomt får en alpha mentalitet. Kontrollen i de forskellige områder af dit liv vil flyde over i dit dating liv.

Kan nogen uddybe? Hvordan tager man kontrollen over sit køkken? Ved at sørge for det altid er rent og pænt eller hvordan?
tiger
Hoodoo Master

Indlægaf PRIMAL » tirs 4. nov 2014 11:53

god post.

er det ik også alpha at komme til tiden?:)
FEAR IS TEMPORARY, REGRET IS FOREVER
Brugeravatar
PRIMAL
Happy Meal

Geografisk sted: cph

Indlægaf Happytalk » lør 10. okt 2015 17:27

En alpha tager inititiativ.

Længere behøver man ikke beskrive den sætning. Next topic ;-)
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf Fame » man 12. okt 2015 16:54

Happytalk skrev:En alpha tager inititiativ.

Længere behøver man ikke beskrive den sætning. Next topic ;-)

Og, hvis man ikke er særlig gennemtænkt, kan der betyde, at man tager initiativ til at gøre åndssvage handlinger.
Efter min overbevisning, kræver det lidt mere, end udelukkende initiativ.

For at tage initiativet, er man i essens en 'tjener' for flokken. Man skal tage beslutning om det fælles bedste, med integritet for sig selv, og ikke udelukkende være en egoist. Ellers ender man meget hurtigt med at være temmelig alene - eller - ens cirkel bliver nogle tankeløse får af uselvstændige mennesker (de gode skrider fra ens socialcirkel, eller underkender de forslag, man sætter igennem).
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Geografisk sted: Aarhus (39 år)

Indlægaf Happytalk » man 12. okt 2015 18:36

Helt enig fame ;-)
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf chrisjv » tirs 13. okt 2015 00:10

Alpha er en gimmick opfundet af folk der ville tjene penge, eller ha en nobels pris.

Enhver løve i junglen er forskellig.
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Næste

Tilbage til Innergame