Styrk dit selvværd.

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Styrk dit selvværd.

Indlægaf Wired » ons 9. maj 2012 17:49

Styrk dit selvværd.
Skrevet af Suup på det hedengangne TGO

Hey med alle jer... Jeg synes at have et "højt selvværd" er noget det vigtigste ind for selvudvikling.. Og det er ikke noget der kommer ved
bare at gå ud og game, eller close/lay en masse kvinder..

Selvværd handler om den holdning eller det syn, man har på sig selv. Det handler om den værdi, man tillægger sig selv som menneske..

Selvværd og selvtillid er to forskellige ting.
Det kan være svært at forstå, at man kan have lavt selvværd, hvis man er god til sit arbejde, har en dejlig familie, spændende fritidsinteresser, og de ydre rammer i det hele taget synes at være i orden. At man er god til
kommunikere med folk og tiltrække mennesker i sit liv, kommer af selvtillid..
Selvtillid kommer af de evner du besidder som person..

Mennesker med lavt selvværd, har konstant brug for bekræftelse af andre,
og føler sig i bund og grund ikke gode nok som de præcis er..

Har du fået bekræftelse på, at du er god nok fra dine forældre, skolen og vennerne, har du et grundlæggende godt selvværd. Det betyder ikke, at du ikke undertiden kan føle mindreværd og usikkerhed, men du finder ret hurtigt igen den indre bekræftelse på, at du er ok. Hvis du derimod ikke har fået tilstrækkelig bekræftelse på, at du har værdi, skal der mindre til, før du "vælter" og kommer til at opleve negative begivenheder som en bekræftelse på, at du ikke er noget værd, og en negativ ond "selvværdscirkel" kan opstå. Det kan betyde, at du ubevidst kommer til at opsøge begivenheder og mennesker, som kan bekræfte det negative selvbillede

Men for at du skal opnå et højt selvværd er du nød til at lære at bekræfte dig selv, og det kan tage tid får du indser at du er god nok som du er..

Jeg ved mange taler om Affirmations, som kan hælpe dig med at bekræfte dig selv, men jeg vil give jer et redskab, som jeg synes er utroligt effektivt
og har virket på mig ufatteligt godt...

Okey hvordan opnår jeg så et "højt selvværd" ?

For det første køber du et hæfte som du skriver i hver aften.. det tager ca
10 minutter at udføre opgaven, men hvor mange gange bruger vi ikke 10 minutter bare på at lave ingenting ?

Du skriver altid dato for oven.. og så starter med at skrive:

Hvad har jeg gjordt godt i dag? og så finder du 3-5 ting du har gjort godt.

Hvad er jeg taknemmelig for i mit liv ? mindst 5 ting.

hvad vil jeg gerne have hjælp til? skriv mindst 3 ting..

Det kunne f.eks se sådan ud

I dag har jeg hjulpet peter med en aflevering = jeg er en person det giver værdi, og elsker at hjælpe andre..

Jeg har været ud og daygame= jeg er en person det tager handling, og kæmper for at nå mit mål.. jeg er dedikeret..

Jeg har lavet en komfortmission = jeg gør de ting jehg ar lyst til, uden at bekymre mig om hvad andre tænker

Del 2

Jeg er taknemmelig for at jeg har et godt helbred

Jeg er taknemmelig for at jeg har en dejlig familie

jeg er taknemmelig for at jeg stoler på mig selv

Del 3

hjælp mig med at holde min plan for min udvikling

Hjælp mig med at taler pænt til andre mennesker

Hjælp mig med at skrive i denne bog hver aften

Det gør du mindst i 3 måneder HVER ENESTE AFTEN.. hvis du kun gør det i en uge, vil du ikke se nogen forandring.. men hvis du gør det i 3 måneder, vil dit syn på dig selv ændre sig radikalt!!
Du bliver self ved med at skive i denne bog, men efter 3 måneder kan du gør det 3-4 gange om ugen..

Ønsker jer alle det bedste..

//Suup
Wired
Seargeant O'Hara

Tilbage til Innergame