Wing guide

Åbnere, rutiner, gambits.

Wing guide

Indlægaf Atahualpa » fre 19. jul 2013 02:21

(af Sky fra TGO)

Teknik
Dette er nogle få teknikker til hvordan wings bruges optimalt.

Åbning
Der er to måder hvorpå man åbne et set med en wing.

1. Åbne sammen
Man åbner settet sammen. Det er vigtig at man ser ud til at åbne spontant. Man kan f.eks.være på vej op til en bar, som to buddies, og pludselig vender den ene sig mod gruppen (efterevt. øjenkontakt) og åbner. "Hey, vi gik lige og diskuterede noget.... Kør opinion." eller "Hey.Jeg blev lige nød til at sige at I har sådan en speciel aura omkring jer.... What ever..."… Det erher vigtig at den som ikke åbner går lidt videre forbi settet og stopper op, som om han blotventer på at hans buddy. Dette kan virke som en time constraint, da settet regner med at hamder åbnede skal tilbage til sin ven lige straks. Herefter kan wing selv gå igang med at tale medsettet eller blive introduceret.

Note:
Hvis det ikke ser spontant ud vil det virke det som om man blot er to venner ude ogprøve at score. Dette kan være utiltalende for piger og virke som om man har lav selvtillid nårman bliver nød til at være to sammen om at score. DLV.
2. En åbner, anden følger op
Her går den ene først solo i settet, altså går alene hen og bruger openers, negs, timeconstraints og først senere hen kommer wingen forbi. Dette kan gøres enten ved at personen

der åbnede taler om sin cool ven de andre skal møde og kalder ham hen (hvor wingen entengår tilfældig forbi eller holder sig i nærheden), eller wingen selv kommer forbi og skal sigenoget til ham der åbnede. Der introduceres og settet køres sammen, eventuelt sørger wingenfor at isolering er mulig.

Introduktion
Når man introducere sin wing, afbryde man samtalen og taler om sin wing. "Hey. I skal ligemøde min ven WING. WING du skal møde HB, HB, AMOG, what ever..." Man har derefter tomåder at få wingen med i samtalen. Her kan man så skabe relation til den samtale manallerede har kørende, f.eks. hvis det var en opinion opener kan man sige "Det var ham jegdiskuterede det med om hvem der lyver mest". Man kan også introducere med DHV: "WING erfor cool! I skal helt klart møde ham. Jeg har kendt ham siden... DHV". Ellers kan Wing selv gåigang med at tale og sørge for isolering er mulig.

Kropssprog
Når man er to om et set er det meget vigtigt at man har rettet kroppen mod hinandenindledningsvis i samtalen. Selvfølgelig er man mere interreseret i hvad ens gamle buddymener og siger end hvad en tilfældig HB synes. Senere kan man så langsomt vende sig modgruppen eller target.

Dette gælder også hvis man åbnet settet alene, og ens wing kommer forbi. Her introducereman wingen og har front mod wingen i f.eks. 30-60 sek indtil man igen naturligt vender sigmod settet.

Selve gamet
Når man er to om et set gælder det om at skiftes til at tale og bruge hinandens styrker. Hvisman har en god ping pong humor så kør nogle sjove ting sammen. Virk som om, at manvirkelig altid har det sjovt sammen med sin wing og at settet derfor skal være glade for at fåopmærksomhed af disse to fyre. DHV hinanden, lav high fives, osv.

Hjælp også hinanden hvis den ene går død i samtalen. Her kan den anden tage over ogunderholde settet med noget.

Isolering
Wings er især gode når man skal isolere target. Her skal wingen "underholde" resten af settetså den anden kan isolere target. Det er derfor vigtigt at begge wings har opbygget tilpas socialproof og comfort hos obstacles så man ikke ender med cock-block. Ideelt set skal denhjælpende wing sørge for at rette resten af settets opmærksomhed væk fra isoleringen og evtfå dem væk derfra hvis personen der isolere ikke selv kan komme væk med target.

"Hvis din wing isolerer.. så CLOSE! DAMN! CLOSE!"
- Sky

Tal godt om hinanden
Man skal tale godt om hinanden da man er hinandens buddies. Hvis f.eks. en HB man snakkermed i settet pludselig spørger "Er din ven ikke lidt mærkelig?, hvad fanden er det for noget pismed at læse tanker, det er jo løgn..." skal man endelig ikke hoppe med på vognen og sige "Ja,han er sgu lidt mærkelig". Din buddy betyder mere end noget som helst andet så sig f.eks. istedet "WING er der sgu ikke noget galt med, han er en super flink fyr, han er en af minebedste venner og vi hænger altid ud sammen...evt. DHV" og bust hende "Kritiserer du altidfolk du lige har mødt?".

State control, mindset, debriefing

1. Vibing
Sørg for at stemningen generelt er god, vær positiv. Giv klap på skuldrene, håndtryk, fortæl deandre hvor cool de er. Ikke noget med at fortælle hvor meget bedre man selv er, eller sige atet set er ens eget hvis de andre også har kørt på det.Eksempel:Wing 1 : "Hvor var det cool, jeg kørte for sygt det set der ....."Wing 2 : "Så skulle du have set det jeg kørte herovre ...."
Husk: Bro's before ho's.
Andet eksempel:Wing 1 har kørt på et set fint nok. Wing 2 sætter ind og køre videre på det set. Wing 2 siger"jeg gamede det set for sindsygt. Det er mit!".
Igen: Bro's before ho's

En god wing vil i stedet fortælle hvor sindsygt cool man er.Om Social Vibing:http://www.bristollair.com/outer-gam...al-vibing.html
2. Ingen negative tanker
Før og under sarge skal man aldrig nævne noget kritik der kan bringe andres state ned. Alkritik af udseende, udstråling, osv er forbudt. Lad vær med at sige "det er da nogle nedernbukser du har der", "hvad sker der for dit hår", osv. I stedet "fuck hvor ser du for cool ud, dukommer jo til at styre de clubs". Ved debreifing efter kan man komme ind på hvad der måskeskal ændres, ikke før!

3. Couching
Her har jeg (Dasch) svært ved at finde ud af hvor grænserne er. Man skal ikke udviklelære/elev mentalitet, da dette vil styrke "lærens" state på bekostning af "elevens". I skal givehinanden positiv feedback og råd. Start med det fedeste din wing lavede, hvor cool han var, sågå over i hvad der skal rettes næste gang, og hurtig videre til et nyt set for at holde state højt.En gang i mellem siger jeg (Dasch) også ting som "KINO", "Husk BL", osv imens wing er i gangmed et set så der kan rettes op på det. Men man skal altså ikke hæve sig selv som værendebedre end de andre. Det kommer til at sende dårlige vibes, der kan ødelægge statet hosandre.
Note:
Dette er, måske, kun rigtig når det handler om personer der er på omtrent sammeniveau.Husk også at andres metoder kan være mindst lige så gode som ens egne. Derfor lad væremed at kritisere andres metoder for at fremhæve sine egne.

Army
"Som Juggler siger, lad være med at give hinanden råd under Sarging, gør det BAGEFTER. Enhver der modtager råd kommer "automatisk" til at føle sig beta." Tyler Durdens take pårådgive wings under sarge:http://www.bristollair.com/outer-gam...good-wing.html

4. Pres
Pres hinanden. Noget jeg selv er dårlig til. Men det er godt at aftale at man vil pressehinanden, og så at have nogle fælles rutiner man kender, som man hurtig kan komme op medat den anden skal sige hvis denne går lidt i baglås (evt. AA). Giv hinanden udfordringer, og

TAG udfordringerne. I er der for at have det sjovt så tag "I don't care"-framet på og kør hvadudfordringen er.
5. KINO
Altid rart med håndtryk, high-fives, klap på skuldre, osv. Gør det ved hver set og hvor det ermuligt. Hjælper til at holde stemningen højt.
6. Debriefing
Noget jeg synes er rigtig godt er at give hinanden en tilbagemelding om sargen, så man kankoncentrere sig omkring hvad man har lært. Selv debriefer jeg normalt dagen efter med PBherover eller taler med personerne anden vej. Det er her kritik kan komme ind. Jeg vælger atdebriefe dagen efter da man så lige har sovet på det og fået distance til sargen så man kan semere objektivt over det.Dette er ment til sarges med wings der er AFC, rAFC,R-AFC og måske lidt højere.
Diverse

Sky's råd

DHV historier om ens wings
"De vildeste DHV-historier kan man som regel ikke bruge selv, fordi de lyder som blær.Så
udnyt
, at er I to af guds gaver samlet for at doble op på glæden og introducer hinandensguldkorn."

Sarge med folk du kender
"Personligt har jeg det sådan, at jeg ikke kan sarge med folk, jeg ikke kender. Hvis du selv hardet lidt på samme måde, så sørg for at have tid til lige at lære din wing at kende inden ihopper ind på et venue. Ting som er smarte at vide om hinanden:Generel personlighed (hey har I det overhovedet cool sammen? Hvis ikke, så er der vel ikkenogen grund til egentlig at hænge ud)Sticking points. Vær ærlig! Og sig, hvor du gerne vil presses! (eksempel for mig: closing ogspotning af IOIs)Stil: Kører han indirect? (så vær opmærksom på, at hans target ikke er den tøs han snakkermed som den første)Direct?Har han brug for en semiisolation hurtigt til sine patterns eller vil han køre group theory?"

State control - Få state op
Angående fælles state: tag nogle sæts i starten, hvor I bare fucker rundt. Find på noglevirkeligt fucked op griner ting at lave. Husk, I skal have det sjov
Atahualpa
Private Johnson

Tilbage til Teknikker og taktikker