Sådan bliver du en nightgame samurai

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Sådan bliver du en nightgame samurai

Indlægaf Fætter Stream » ons 18. jan 2012 20:14

ADVARSEL - LANG POST

Smider det her op nu før jeg glemmer helt hvordan det var i starten - selv om jeg laangt fra er færdig med at lære game.

START
For at det skal være nørdet kalder jeg det at gå alene i byen for at game for at samuraje.

Mange frygter at gå alene i byen. Så folk blir vel hjemme hvis deres wing er syg. Eller hvis de bor i en flække i Jylland uden andre gamere.

Det er dumt, da

Det er ret nemt at komme i gang med at samuraje - jeg blev selv overrasket
Man lærer en masse af det, da der er NUL hjælp fra nogen med noget som helst. Det gør at man presser sig selv. Jeg er overbevist om at man lærer dynamikken i nightgame hurtigere alene
Det er super nice ikke at være afhængig af wings/venner. Uanset om du overall foretrækker at være i byen med venner, er det fedt at natten ikke stopper selv om de skrider.
STARTPROBLEMER

Der er meget socialt pres ved at være i byen alene i starten. Man føler sig underlig og alene og at alle kigger småondt på en.

Det forsvinder af sig selv, når man har gjort det en del. At slippe af ved det er en rigtig god ting ved soloing man også kan bruge når man jager i flok.

"Hvad hvis folk spørger om hvorfor man er alene i byen?" ser man tit folk skrive - sikkert fordi man tror de ser en som en venneløs stakkel?

Det er et KJ-probem - jeg har aldrig prøvet at nogen spørger om det. Hvis man skulle være så heldig at en spørger svarer man "Tja, det gør jeg nogle gange - det er skægt uden venner, for man kommer til at snakke med så mange mennesker". Problem solved og DHV i samme hug. SMAKOW.

Hvad med social proof? Jeg går ikke særligt meget op i det. Jeg tror det er rigtigt man closer nemmere med social proof. MEN det hjælper jo ikke så meget at vide det, når du står alene kl 1 om natten og vennerne er tager hjem fordi de er stive. Så er det godt at ku klare sig uden.

Efter et stykke tid man man lave det på stedet. Gå direkte fra sets til sets osv.

Hvad jeg gjorde for at lære det ... MED AA:

FASE 1
Største problem: Det sociale pres og ens nervøsitet.

Første aften solo kunne jeg bogstaveligt talt mærke mit hjerte hamre. Mine fingre ville hele tiden pille ved noget, jeg røg som en skortsten og drak små hurtige slurke øl hele tiden. Fordi man er nervøs vil man være aktiv, og det spotter HBs.

Så man skal ikke regne med at close, da ens BL og vibe er helt ad h til - målet er bare tilvænning.
Du går bare ud uden andet mål end at VÆRE ude. Ideen er at bare vænne sig til det, lige som man vænner sig til alt muligt andet småubehageligt.

Man skal sådan set ikke gøre andet end at smække røven i sædet i en barstol indtil man er komfortabel med at være alene i en bar. Den rå tid du er alene ude er nok i sig selv.

Efter ca 2 gange ude var det ikke skræmmende mere for mig. Det er nok individuelt om det tager 10 min eller 6 gange ude.

Nu er det at sidde alene i en bar hverken mere eller mindre ophidsende end at sidde på en bænk og vente på en bus. Det er en fin egenskab at have - da du nu er afslappet når som helst du er alene i en bar. Jeg tror det er derfor det sker oftere og oftere at HBs åbner mig i byen - man virker som om man er i godt grundhumør og en cool en at snakke med.

Så nu er det mere "gad vide om jeg ka få lov til at sidde og stene i 20 min og ryge i fred før en eller anden åbner mig?" end "hjælp hvordan finder jeg næste set?".

FASE 2
Snakke!

For ikke at få for meget pres på valgte jeg at droppe at "game" - så fuck closing, fuck teknikker, eskalering, fuck alt. Det går simpelt hen bare ud på at snakke med så mange som muligt om hvad som helst for at vænne sig til det. For at blive helt afslappet med at snakke med fremmede i byen, og med at åbne - så man ikke skal bruge ekstra mental energi på at føle man er i en uvant situation når man åbner en HB med den ide at close hende.

Hvis man ikke ved hvad man skal snakke om, kan man pumpe folk for oplysninger om bylivet og deres scoretricks. Man kan suge meget viden ved bare at spørge HBs og fyre. Gå hen og spørge HBs der er blevet #Ced hvad oddsene er for at de vil mødes med fyren ... og spørge dem hvorfor de blowede en fyr ud. Den slags.

Og bare sludre om hvad man laver, hvad de laver og hvad de sker i deres liv osv. Det er godt til social kalibrering, samt til samtaleemner med HBs ("wow jeg mødte en fyr der var XXX i sidste uge, nu skal du høre...") selv om man ikke closer af det.

Der er nogen små tricks der gør det nemmere at snakke med en masse. selv om man har AA som mig:
Stil dig et centralt sted hvor der er meget bevægelse - durk midt i baren. Og bliv der. Find hotspots hvor det er nemt at starte samtaler. Svært at forklare, men man lærer nemt at se dem.
Vent og ta det stille og roligt hvis du ikke ka åbne. Der kommer en og åbner dig i stedet hvis du bare venter lidt.
Tag evt en lighter med i byen selv om du er ikkeryger.
Vær ikke kræsen - snak med fyre også. Enlige AFCs er, no wonder, meget villige snakkepartnere. AFC-sets er fedt at have som et base-set man kan gå hen i imellem sets, så man ikke er alene.
Fyre kan konverteres til wings og forbundsfæller på stedet. De blir super glade hvis man hjælper dem med et eller andet, introducerer dem til en HB eller whatever. De ka sagtens gi en øl fordi man hjælper dem i et set.
Find venues der passer til dig:
Der er mange venues der SLET ikke fungere til soloing. Det kommer an på hvordan siddepladserne osv er fordelt, og hvordan crowden er. Generelt er det bedst med steder hvor folk står tæt - det er bare at lede til man finder et sted der er godt for en, da det må være individuelt. I starten er man lidt nattelivs-turist og går rundt som en japaner og undersøger venues. Så man skal IKKE blive skræmt over at en nat fucker op - som regel fandt jeg at det var venuet der var noget galt med, ikke mig.
Og folk på venue skal også være nogen du gider at snakke med, dvs din egen "stamme" eller hvad man kalder det.
Peacock diskret - tag en eller to ting på, der får folk til at åbne dig. Eksperimenter lidt med din garderobe, og læg mærke til de andre i byen. Det er ret forbløffende hvad man ka ta på der for folk til at åbne en, og det svinger også med venue. Har haft succes med noget så enkelt som en blå sweater f.eks. - man kan bare finde noget fra sin garderobe man ikke går med så tit. Kig på fyrene og ta noget på de ikke har på.
En sjov ting jeg lagde mærke til var, at de første par timer på venue var lidt svære - med min AA osv - men når man har "hul" kender man nogen sets man kan hoppe ind i igen. Folk fra setsene genåbner en - f.eks. hvis veninderne er på toilettet og HUN er usikker ved at sidde alene.

Så ens oplevelse bliver meget mere lig en privatfest efter et par timer. Så det kan godt betale sig at blive på et venue fra man kommer til de lukker - jeg er selv for doven til at skifte venues.

Man får meget mere gratis end man tror på forhånd.

(En dårlig sideeffekt jeg lagde mærke til er, at man mister lidt eskaleringsevne og gunwitchedhed af fase 2. Jeg skulle selv genfinde det efter at ha soloet og sludret med en masse i et par måneder. Hvis du STARTER med det her før eskalation er det jo lige meget, men det var lidt træls for mig at genoptræne eskalering.)

Den her fase er færdig når du 4 gange i træk kan tage i byen alene, have det super skægt, og have snakket med en masse mennesker.

FASE 3
Nu har du har overskud til at begynde at game rigtigt - finde rutiner, frames eller whatever du har tænkt dig at gøre.

Du har nu en ekstra fordel bortset fra at ha læst TGO-posts ... nemlig erfaring med nightgame som man ikke kan læse sig til. Hvordan ser de HBs der er ude for at score ud? Hvordan fungerer forskellige slags sets? Hvilke venues er gode? Hvilken peacock-stil passer til mig?

Du vil også have fået en del rutiner der virker OK - ting du selv har fundet på, eller ting du set andre gøre.

Da man nok er gået i flæsket på en HB eller to trods at det ikke var formålet har man også en god ide om hvad man skal forbedre.

SLUTBEMÆRKNING
Jeg tvivler på om der er optimalt at blive ved med at samuraie når det ikke er en udfordring mere - det kan sagtens være man får endnu mere ud af sine skills ved at tage en wing/veninder med bagefter.

Samuraining kan kombineres med andre ting - man kan game hveranden gang med wing, eller forlade sin wing midt på nattet eller hvad fanden man vil.

IamMaximus har en fed post på fastseduction.com - http://www.fastseduction.com/discuss...fid=146#606136

post af BradP om solo sarging http://www.fastseduction.com/discuss...=110887&fid=23
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Re: Sådan bliver du en nightgame samurai

Indlægaf Kaizen » tors 19. jan 2012 14:38

En af mine absolutte favoritposts, længe leve offline backup ;)
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Numbers » lør 21. jan 2012 00:16

Super fed post. Det er en disciplin jeg sindsygt gerne vil lære, men jeg har ikke rigtig kunne gennemskue hvor jeg skulle starte. Fedt at du tager den fra basis og bygger den op. Kudos.
Numbers
Gummi Tarzan

Indlægaf Totem » fre 27. apr 2012 16:38

God post! Så vil jeg nu starte med bare at gå ud og være afslappet og åbne alle og have det sjovt uden at bekymre mig om at eskalere osv. Denne post giver mig lyst til at der var en funktion på siden, så man ku markere den som favorit (hint, kære moderator ;)). Jeg ved jeg vil vende tilbage til den senere. Håber vi ses til lair i aften. Boom!
Totem
Gummi Tarzan

Indlægaf JMR-Desmond » søn 29. apr 2012 12:42

Genialt!

Jeg fortalte min veninde at jeg havde besluttet mig for at gå i byen alene og uden at drikke måske andet end en enkelt øl i løbet af aftenen og hvad formålet var. Hendes lidt tørre kommentar var at det kunne hun da godt have fortalt mig var en god ide. Det blev jeg ret overrasket over for det er ikke just det man hører / tror man hører mht. hvad der er "det man gør".

Nu er jeg absolut heller ikke tilhænger at at man gør "det man gør" snarere tværtimod :)

Men jeg har som sagt i starten besluttet mig for at gå i byen alene i en periode eller når jeg ikke kan lokke andre med, for at træne mine sociale færdigheder. I starten handler det for mig kun om at komme til at føle mig tryg og derefter om at komme i kontakt med så mange som muligt. Det er mine første steps.

Rigtig cool post!

/Desmond
Novicegamer der har kæmpet sig op fra socialfobi til at være en sød social fyr - næste skridt er at få noget mere på den dumme!

http://www.jegelskerdesmond.dk
JMR-Desmond
Bølle Bob

Indlægaf ThommyG-SIX » tirs 29. apr 2014 00:51

god post.

gode ting og tage med i rygsækken :)
ThommyG-SIX
Nyklækket

Indlægaf tinapua » søn 1. jun 2014 19:44

Spændende læsning... :)